Så många funderingar

Igår när jag parkerade bilen så kom han utspringades och kramade mig. Ibland händer det. Jag vet inte varför det var en bra dag just igår men det fortsatte hela kvällen.
 

Helt plötsligt stod han framför mig i sin lilla pyjamas och deklarerade att idag skulle han natta sin mamma. Det går ju inte att säga nej till. Vi bäddade ner oss i våra sängar och sedan läste vi tillsammans i en bok. Efter det blev det en massa frågor och det är kul att höra vad som rör sig i hans lilla huvud.

  •          Skulle du välja att äta bara pommes eller bara nuggets resten av ditt liv?          

                     –Nuggets, eller om det är pommes från Max så tar jag pommes.

  •          Skulle du vara utan ett ben eller en arm?                           

                     -Ett ben, då kan jag ha ett tillverkat ben istället.

  •          Om du fick träffa ett djur, vilket skulle du välja?

                    -Pandaunge.

  •          Om både jag och pappa skulle dö, var skulle du vilja bo?

                   -Hos Daniel, Maria och Charlie.

  •          Skulle du bli proffs i fotboll eller handboll?

                   -Handboll. Målvakt.

  •          Vad gör du om 10 år?

                  -Då är jag 18 år, har körkort, får flytta hem men vill inte det. Jag ska bo hemma tills jag flyttar ihop med en tjej.

  •          Om du fick en miljon kr till att fixa ditt rum, vad skulle du göra?

                  -Cool tapet, köpa en säng för typ 40 000 kr, ha en stol som nästan ser ut som ett ägg.

  •          Hur ser din drömtjej ut?

                  -Hon är söt, hon är inte kaxig och så är hon bra på att pussas (eh…okej?!?)

  •          Om du fick göra något ogjort som du har gjort i ditt långa 8-åriga liv, vad skulle det vara?

                 -Jag skulle inte säga de dumma saker jag sagt till min mamma (han kan charma sin mamma).

  •          Om du hade 24 h kvar att leva vad skulle du göra dessa timmar?

                 -Jag skulle käkat på Max i 2 h, kramat min familj i 4 h, spelat Fortnite i 4 h och sedan hade jag bott på världens lyxigaste hotell.

  •          Om du blir uppäten av ett djur, vilket djur vill du bli uppäten av?

                 -Val. Den sväljer mig hel och då kan jag kanske ta mig ut igen.   

Ikväll är det Agnes tur att ”grillas”.

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

åh vad jag älskar dig Emil

2018-11-22 @ 22:44:17
URL: http://nouw.com/nathaliepelz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0