Jag kom ihåg det!

 
Igår morse kom jag helt plötsligt på att det var Agnes namnsdag. Vi brukar inte fira namnsdagar och som Agnes själv sa "mamma kommer du ihåg när ingen utom mormor kom ihåg min namnsdag...". Hahaha...igår kom jag i alla fall ihåg det och fixade lyxfrukost till henne med smoothie, pannkakor, bacon, varma frallor, en massa grönsaker, goda ostar, salami (Emils nya favorit), ägg och nutella. Barnen börjar bli bortskämda med vår s k lyxfrukost och igår åt de inte ens pannkakorna! Efter frukosten blev det några timmars pulkaåkning och jag undrar om inte Magnus var den som hade roligast i skidbacken. Agnes var kompissugen men hela dagen blev helt fel och inte hann vi med någon bowling heller. Det blev Wii med barnen istället och jag börjar bli en hejare på Wii Dance. Igår konstaterade Agnes att vi lika bra kunde flytta ner till Skåne innan sommaren för då slipper hon var med på skolavslutningen i Hovmantorp. Hon tycker det är lite jobbigt med farväl och tror säkert att det ska bli enklare att sluta mitt i terminen. Vi får se vad som händer under våren! 
 
Kloka, fina, empatiska Agnes. Du har snällheten efter din pappa och humöret efter din mamma. Vad ska det bli av dig? 
 
I natt kom båda barnen in i våra sängar. Först Agnes som är lätt rörlig i sömnen. Hon slog i väggen och ena lampan i natt och har slagit ner glas med vatten några gånger. Inte ens när hon sover är hon stilla. Sedan kom Emil in. Jag hörde hans tassande och sedan såg han odjuret (sin storasyster) bredvid mig i sängen. Så ska det inte vara enligt Emil utan han ska ligga fastklistrad mot min rygg. Hans lilla söta ansikte tar upp hela min kudde så även om han ligger stilla så är han inte osynlig i sängen. Han stannande upp, tittade på sin storasyster och knackade sen lätt på min axel. Han sa inget. Den där knackningen betyder "flytta på dig mamma". Jag viskade att han fick lägga sig på pappas sida så det gjorde han. Små sötfisar. Jag sover inte helt perfekt med er i sängen men vad jag kommer sakna det. Era andetag, era sparkar, er värme.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0