Halv två hemma hos oss och framtidsfunderingar

 
I somras hade Agnes sina kompisar Alice och Alma hemma. De var lite matlagningssugna så de tog fram kokboken, planerade huvudrätt och efterrätt och skrev lista på vad som behövde handlas. 
 

Jag jobbade men Magnus lät tjejerna fixa och dona och körde ner till affären och handlade enligt listan. Det skulle tydligen bli Spagetti Bolognese och Creme Brulee.

 


Det hackades och hackades med STORA kniven...


Står det att man ska vispa länge så gör vi det...



Vilka tjejer alltså.



Medan allt står och puttrar så kan man ju faktiskt hitta på annat....


Halv två serverades en alldeles utmärkt måltid.


När jag kom hem från jobbet fick jag smaka den godaste Creme Brulee jag någonsin ätit!!! Sjukt duktiga 8-åringar!


Efter allt slit i köket var det dags att gå ner till Göka och bada.

Magnus är mannen med vääääärldens bästa tålamod och han är nog snällaste människan i världen. 

Det skär lite i hjärtat när jag tittar på de här bilderna. Så fina kompisar. Den 1 februari börjar jag nytt jobb i Kristianstad. Kommer barnen få nya kompisar där? Kommer de få nya lika snälla kompisar? Jag är tjänstledig och ska börja med att veckopendla. Stackars Magnus får dra det tyngsta lasset hemma med hämtningar och lämningar, läxor, vardagsmat och aktiviteter. Jag blir orolig för hans hjärta. Städerska är bokad. De små barnen är beordrade att hjälpa till mer hemma. Hösten 2017 var en tung period för oss. 2018 kommer bli ett viktigt år med många viktiga beslut för familjen. Som det känns idag vill jag bara ta min familj och flytta ner till Skåne i morgon typ men den här gången behöver vi inte rusa iväg och köpa ett hus innan vi har sålt det andra. Vi trivs i vårt hus och har trevliga grannar och det funkar för familjen så det är ingen brådska. 

Thailand var fantastiskt och det kommer bilder så småningom. Jag kan tänka mig att åka ner till Thailand vartannat år för att slippa fira jul. Drömmen är så klart att även mamma och Anders och Iris och Bengt följer med nästa gång! Just nu sitter jag och tittar på sommarens resor. Jag är sååå sugen på att boka två veckors all inclusive för familjen men det går ju inte. Jag vet inte var vi bor, vad vi har för ekonomi (kommer Magnus ha jobb?), vad har vi för boendekostnad och sist men inte minst...när har vi semester? Men, man kan ju alltid drömma. Eller så siktar vi in oss på en skidsemester längre fram. Oändliga möjligheter i framtiden om allt flyter på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0