Måndagsgrillning

I måndags åkte jag hem lite tidigare. Barnen och Magnus satt i bilen och väntade när jag kom hem och vi drog iväg omedelbums. Bilen var packad för grillkväll vid "vårt" ställe. När vi öppnade bildörrarna var det helt tyst. Barnen förstörde genast den tystnaden och drog ner till bryggan och skogen och hade en massa projekt. 
 
Vi trodde att vi skulle stanna kvar och se solnedgången men herregud vad det kom mygg!
 
 
Lilla familjen. Barfotabarn.
 
Mamman testar sin nya mobil...
 
Emil är så glad över att äntligen ha fått läxa så han satte sig på en sten och hade högläsning för oss. På andra sidan satt jag och Agnes och lyssnade. Eller rättare sagt jag lyssnade. Agnes skrek "mer inlevelse!". Phu...
 
 
 
Barfotabarn och låtsasfiske med ett upphittat snöre som de fäst en svamp i. 
En ovanlig måndag då vi bara släppte alla måsten hemma och bara drog iväg. Precis vad vi behövde. Ibland händer saker som gör att alla måsten bara känns oviktiga och nuet blir viktigare. Tyvärr trillar vi ofta tillbaka till måsten-vardagen och kör på i hämta/lämna/tvätt/mat/aktiviteter/disk/gräs/städning m m. Men det är ju faktiskt inte hela världen om det får vänta några dagar.
 
 
I söndags gick jag ut och andades i skogen. Efter snart tio år har jag lärt mig att uppskatta skogen. Tystnade och lugnet. Havet ger mig samma lugn. Det gäller att hitta sina smultronställen. Men jag hittar aldrig någon svamp. Måste vara något fel på mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0