Emil med jordnötsallergi och utan tänder

 
 
 
Alltså, den här gossen. Han har haft två jättelösa tänder där uppe som han har vägrat dra ut. Emil är rädd för blod och det mesta faktiskt. När vi var på Öland med farmor och farfar så hade han slagit i något på lekplatsen och det kom lite blod från munnen och tanden hängde på en tråd typ. Emil spottade och spottade och det rann blod men helt plötsligt låg tanden på läppen och han spottade ut även den! En halvtimme senare åkte den andra tanden också ut! Emil konstaterade att med två tappade tänder så räcker det inte med två guldtior från tandfén. Det måste minst dubblas. Tandfén hörde honom och lämnade 40 kr efter några veckor eftersom hon hela tiden glömde bort Emils två tänder i glaset....Ingen är perfekt...
 
Så himla läskigt. Emil kunde både vissla och svära i vanlig ordning så jag blev inte orolig. Nu tittar det fram två nya fräscha gigantiska tänder.
 
Papper i munnen mot det forsande blodet...
 
I veckan som gick var Emil och tog blodprover igen för att testa ännu fler allergier. Det gick jättebra och han berättade stolt att de tog två rör med blod. Emil har nu konstaterats med en äka jordnötsallergi. Min stora fasa. Jag hoppades att det skulle vara en korsallergi för då brukar inte reaktionerna bli så allvarliga. Allergimottagningen ringde och berättade en massa och jag får bara ångest. Han är allergisk mest mot katt och jordnötter men även hund, häst och björk än så länge. Nu ska vi även kolla om han har astma eftersom astman kan göra att han får svårare reaktioner mot jordnötter. Jag är livrädd och kämpar för att hålla mig lugn inför Emil. Vi får med oss adrenalinsprutor till Thailand vilket känns lite bättre. Just nu är jag bara rädd för att han ska utveckla luftburen jordnötsallergi och en massa andra allergier och att allergimottagningen anser att vi inte ska utsätta honom för katter. Alla i min släkt har katter så då kan vi lika bra sluta åka till Skåne och det vill vi ju inte! Blir det så så får vi helt enkelt inrätta ett ordentligt övernattningsrum för alla gäster från Skåne. Lille Emil.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0