Du och jag Emil

Oj vilka gamla bilder på Emil och där har vi den fina jackan som slarvades bort....
 
Barnen är oroliga nu. Båda barnen kommer in i våra sängar varje natt. Jag tycker ju att det är mysigt men Magnus flyr sovrummet. Jag tänker inte stressa upp mig över deras tillfälliga ovana utan tänker att det löser sig. Agnes har bry i sitt lilla huvud med alla konflikter i skolan och vet inte vilket ben hon ska stå på. En dag sa hon "mamma, det känns som om mitt huvud ska spricka, som om det är fullt och som att jag inte kan tänka längre för det är så mycket bråk i skolan och jag vill inte välja sida och jag tycker att alla ska få vara med. När man är snäll så ska man få vara med!". Lilla hjärtat. 
 
Emil är sådär nöjd med livet. Han trivs inte riktigt i skolan och det är inte skolans fel utan han väljer själv att gå undan och vara själv ibland och då blir det lite tråkigt. Han är inte den som vågar gå fram till några han inte känner och börja leka utan väntar tills andra kommer fram och då blir det lite tråkigt.
 
Igår gick vi ner till affären, jag och Emil. Han körde sparkcykel och jag gick. Förra helgen kollade vi på ett jättebra avsnitt ur serien Brottsligt som handlade om sexuella övergrepp. Barnen hade tusen frågor och var helt chockade och vi pratade hela helgen om rätten till sin kropp, vem man ska vända sig till om något händer m m. I alla fall så när jag och Emil gick hem igår så började vi busa och han sa "jag vinner mamma, jag kommer hem först!!!" och sedan susade han förbi mig på sparkcykeln. Jag lyckades precis nypa honom i rumpan för att retas och han tvärnitade sparkcykeln och tittade på mig och sa "mamma, det där var ett sexuellt övergrepp!!!!!!!".
Amen....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0