Utvecklingssamtal med Emil

Som han har längtat! Igår var det äntligen dags. Utvecklingssamtal och mamma skulle med. Vi hade fyllt i en lapp innan där jag intervjuade Emil. Jättekul. Enligt honom så tycker han det är lite jobbigt när fröken lämnar klassrummet för då blir det stimmigt. Emil hade sagt till i klassen en gång "ni behöver inte börja härja bara för Mona går ut från klassrummet" men ingen lyssnade. Jag blir bara så förvånad. Jag var en av de som härjade i klassrummet när jag gick i skolan... Lille gubben.
 
Han leker mycket och har kompisar. Går aldrig sysslolös på rasten. Han arbetar på bra i klassrummet och hade fått alla rätt på något fonologisk test, han räknar och läser. Hemma har vi märkt att han kan både pluss och minus och att han den senaste tiden även läser små bokstäver i böcker. Det är det där med att få honom intresserad för böcker som kanske inte är helt enkelt. Där har han en storasyster som är precis likadan. Hon läser verkligen jättebra men är inte intresserad av att läsa en bok. Emil läser ibland om vi läser varannan sida och jag märker ju att övning lönar sig. 
 
Just nu är Emil väldigt mycket tvärtemot och jag undrar om inte en del av det kan kopplas till surfplattan. Barnen har surfplatteförbud vardagar så jag ska försöka kolla om han är lugnare nu än på helgen. Det är många svordomar och mycket fulfinger. 
 
Varje morgon går han upp tidigt, tar på sig alla kläderna och bäddar ner sig i soffan framför TV:n. Han lägger ner sin frukt och har koll på när det är bad/gympa. Vilken koll han har vår gosse. Jag tror att han tycker det är pinsamt att inte ha med sig grejer och då tar han gärna lite extra ansvar medan Agnes inte bryr sig om frukt och gympakläder så då kommer hon aldrig ihåg det. Så olika.
 
Fotbollsfotografering i söndags. De är ju för söta alla barnen när de ska få på sig matchkläder och försöka stå still. Inte helt lätt...
 
I lördags badade barnen. Inte jag. Enligt barnen var det "jättevarmt". Eller hur...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0