Snart är det sommar, eller?

I helgen kändes det som att sommaren var på väg. Hela lördagen hängde vi på Gökaskratt och barnen badade i det iskalla vattnet. Jag satt i en solstol och njöt av värmen och var helt illröd i skinnet på kvällen. Varför lär jag mig aldrig liksom? Sommaren är helt oplanerad. Jag ska dock vara ledig i drygt två månadet och det känns helt underbart. Det blir fattigt men mysigt. Om det blir som jag vill i sommar så gör vi allt tråkigt nu i maj (typ fixar häcken, rensar och målar insidan på dörrarna) sedan campar vi någonstans (Öland eller västkusten kanske), vi åker ner till Ronneby brunn en dag och badar, vi grillar mycket, kanske tar vi en tur till Astrid Lindgrens värld, vi har en massa besök, typ Sussie, Pia, Angie, kusin Jenny, kusin Lina med familj, farmor och farfar, morfar Kaj och Sara, mormor och morfar, Danne med familj. Det hade varit kul att även hinna med Tosselilla och besök hos Jenny. Hotellnatt i Malmö är aldrig fel eller Danmark eller bara vara hemma :)
 
 
Bilder från när vi campade på Öland förra året. Jag älskar havet!
 
 
 
 Lite gamla Turkietbilder
 
Det blir ingen restresa i sommar även om det skulle dyka upp en svinbillig restresa. Vi åker ju en månad till Thailand längre fram så vi får nog sol och bad så det räcker. Sista långresan för familjen eftersom sedan tar ju föräldrardagarna slut. Några år framöver får vi nog rikta in oss på vanlig charter och det är ju inte helt fel det heller. Jag älskar all inclusive och känslan av att inte behöva ta några beslut. Svåraste besluten blir typ vilken drink jag ska välja. Barnen älskade Turkiet förra året och det var ett helt fantastiskt ställe vi hamnade på. Så mycket fin frukt och grönsaker och vilket rosévin! Det var nästan helt omöjligt att göra av med pengar på resan eftersom allt ingick i deras all inclusive. Det lär inte bli Turkiet fler gånger med tanke på hur utvecklingen ser ut i det landet...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0