Middag i stugan

För någon helg sedan var vi i stugan och då morfars mamma, syster m fl på besök och vi käkade god mat och jag fick äran att bära på Charlie! 
Det var väldigt länge sedan nästkusinerna träffades men de fann varandra efter några minuter och sedan var det fullt ös!
Morbror Danne var och busade med barnen i skogen.
 
Agnes, Liam och Oliver.
Morfars mamma Mia.
Mormor och Charlie
Sötaste rultetulten Charlie.
 
Det går så fort. Helt plötsligt är han inte den där lille nykläckte bäbisen utan en gosse som tittar och lyssnar och räcker ut tungan och försöker prata. Barn är livet. Underbart. 
 
Idag ska vi nog grilla, ta en god öl i solen och njuta av en kväll tillsammans. Agnes ska sova hos kompis men det blir förhoppningsvis Natta, Emil, jag och Magnus. I morgon ska Magnus fira Iris och de ska iväg på äventyr. Jag och barnen lär hänga nere på Gökaskratt eftersom de lovar underbart väder i helgen. Igår hämtade jag barnen och när vi kom hem så fick Agnes en stegräknare som Magnus köpt till henne. Blev hon glad eller?!? Denna lilla aktiva tjej tar säkerligen mellan 20-30 000 steg/dag. Ska bli kul att se hur många det blir. Vi stack ut och sprang/gick lite medan Emil gick till en kompis. Sedan åkte vi ner till Ica och barnen fick glass. De var ute hela kvällen och åkte sparkcykel och lekte. Underbart. På kvällen la vi oss alla tre (Magnus var på Liseberg) och lyssnade på sagor från Sveriges radio. Jättemysigt. 
 
Våren är som alltid intensiv. På måndag ska jag vara med Agnes i skolan och på fredag har jag tagit ledigt. Jag jobbar ganska intensivt med Sweden Rock nu och det ska bli skönt med drygt två månaders semester sen! 29 maj åker jag till Tyskland, 30-31 maj är det Ystads saltsjöbad och veckan efter är det Sweden Rock. Just det, vi har ju en gosse som fyller 7 år snart också....Hepp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0