Belöning

Efter klippning av häcken, fixande av studsmatta, tidig morgon med fotbollsmatch för Agnes så blev det en timme i solen med en Mojito. Lyxigt värre. 
 
Barnen lekte med kompisar. Emil hade fullt krig med kompisarna på gatan och Agnes och Alice planterade i våra lådor. 
 
Jag bokade bord på Vickys och vi klädde upp oss lite inför besöket. Emil i fina vita byxor (inte så vita längre) och Agnes i paljettkavaj....herregud....
 
Innan vi cyklade ner tillsammans så satte vi oss på altanen, skålade i champagneglas, åt salta pinnar och vindruvor och spelade musik. Barnen dansar gärna. Magnus och jag med. Det är inte så ofta vi käkar ute och det är kul att göra det som en extra grej och lyxa till det. Jag och Magnus drack lite bubbel och bara njöt av en skön avslutning på en intensiv dag. 
 
Vi cyklar inte så ofta och att hålla ihop familjen i en cykeltur är en utmaning. Agnes vill cykla först och allt är en tävling. Emil har inte så mycket trafikkoll och cyklar om på höger sida ibland. 
 
På Vickys blev det pizza för mig, Magnus och Agnes medan Emil åt pommes med ketchup....jätteroligt att äta ute med honom liksom... Agnes åt upp hans rester också. Efter den goda maten cyklade vi till Ica och handlade lördagsgodis. Väl hemma så blev det lite nattning och sedan somnade jag i min fåtölj och Magnus i soffan. Vaknade av att Natta kom hem och sedan kollade vi någon timme på Eurovision. Det var lika dåligt som vanligt...
 
Idag ska vi bara slappa. Barnen bygger Lego, Magnus är ute och promenerar och jag letar efter boende på Koh Samui. Det känns helt overkligt att vi ska vara i Thailand en hel månad. Halva nöjet är nästan när vi sitter och pratar och längtar. Senast i morse började Natta prata om vår kommande resa och barnen funderade på om de ska ha en eller två massage i veckan. Emil är mest bekymrad över att han bara ska äta ris i en månad. Han tänker inte äta vårrullar eller någon thailänds mat alls. Vi får väl se....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0