Plantering

Förra helgen sådde vi. Herregud vad ambitiösa vi var. Vi sådde gurka, tomat, rädisor, sallad, chili, ruccola, morötter, bönor, salladslök och vitlök. Barnen har fullt med odlingskrukor och miniväxthus i sina fönsterkarmar nu och Agnes sådd kom upp efter några dagar. De vattnar varje kväll och följer utvecklingen med spänning. Vi får väl se hur länge vi står ut helt enkelt...
 
Viktigt att märka upp allt som planteras!
 
 
 
 
Vatten måste ju till...
 
Magnus fixade ett tillfälligt planteringsbord till oss i trädgården. Superbra. Vi passade på att även fixa blommor i våra krukor. Det var verkligen vår i luften. Helgen ägnades åt fönsterputsning, trägård (rensa rabatter, klippa buskar, fylla ut hålor i gräsmattan) och städning av bilar. I söndags så premiärgrillade vi och satt i uterummet. Det blev grillad laxfilé, grillade grönsaker (hel lök i folie med vitlök, majskolvar och morötter) och potatisgratäng. Efter maten hade vi disco i uterummet. Barnen älskar när jag och Magnus larvar oss och studsar runt. Vi turades om att välja låt och när det blev min tur spelade jag självklart låten "Linda söta Linda" med Flamingokvintetten :) När Agnes var liten blev hon skitsur för att jag hade en egen låt. Nu har hon accepterat det.
 
 
 
Små, små fröer.
 
 
 
Jag var hemma nästan hela förra veckan pga förkylning och hosta. Sedan kände jag mig bättre på fredagen och jobbade. I tisdags kom det tillbaka. Tröttsamt. Jag hostar och hostar och är tokförkyld. Nu vill jag bara bli frisk och orka röra på mig lite. Den här veckan har varit jobbig och jag har somnat tidigt alla kvällar. Magnus har jobbat en del extra och varit iväg. Samtidigt så känns det så okomplicerat nu att vara själv med barnen. De är självgående och vi brukar ha lite extra mys när det bara är vi tre. Igår åt de rimmat sidfläsk så det sprutade ur öronen och sedan spelade vi skitgubbe. Ibland bäddar vi ner oss i soffan och tittar på film.
 
Agnes ska sova hos sin kompis Alma i natt. Emil är överlycklig. En kväll med mamma och pappa. Bara vi tre. Han älskar det. Vi har inga planer för morgondagen. Underbart. Jag ska bli frisk i helgen. Det bara är så.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0