Då blev han sju

Emil längtade och längtade och hans föräldrar stressade och stressade. Kvällen innan höll vi på och dukade, röjde, tömde hans bokhylla, satte in en ny byrå, placerade en TV och stängde dörren. På morgonen fixade jag en miniatyr pannkakstårta, som inte uppskattades "förlåt mamma men jag gillar inte grädde på pannkakorna", äpplejuice och köpta minikanelbullar. Vi sjöng och han fick öppna sina paket. Därefter "hittade" Agnes ett rött snöre och Emil fick följa snöret, ut i trädgården, upp på ovanvåningen och till slut in på sitt rum där han hittade sin TV inkopplad och allt. Han blev jätteglad men den bästa presenten var ändå en fidget spinner.
 
Kl 13 kom gästerna och allra gladast blev nog Emil när Zacke kom eftersom han kastade sig upp i hans famn. Det var länge sedan Zacke var hemma. Emil hade beställt tacos och rulltårta (som hans mormor gjorde - supergod). Emil fick pengar, basketkorg, basketboll, en egen solstol (han har varit ganska trött på att jag och Magnus sitter i våra solstolar vid sjön och att han alltid får ligga på en handduk), kuddar, klockor, pokemonalbum, nerfskott, simglasögon, kläder m m.
 
Jag fick gosa med Charlie. Älskade unge. Den bästa presenten jag fick var att jag ska få bli fadder till honom. Jag blev överlycklig!!!
 
Nu är det inte många skoldagar och arbetsdagar kvar. Jag har varit borta tre nätter och jobbat med Sweden Rock och var helt slut när jag kom hem. Det ska bli skönt med nio veckors ledighet tillsammans med barnen. De första veckorna ska vi bara landa och sedan får vi se vad som händer. 
 
Förresten det hände en helt sjuk sak på Sweden Rock. En kväll var vi några stycken inne och gick runt på själva området. Jag gick tillbaka till polisens område lite i förväg och stod och pratade med några kollegor. Då kommer en kvinna som är chef för utredningsjouren och hade ett VISA-kort och ett körkort i handen och sa:
-Vad ska jag göra med de här nu då? Hittegods är stängt. Jag hittade dem inne på marken på området.
Jag började ana oråd och kände att jag var tvunge att kolla och jodå, jag hade tappat mitt körkort och mitt VISA-kort.
-Eh, jag kan ta dem för de är mina!!!
Alla bröt ihop av skratt. Helt osannolikt. 35000 personer besöker Sweden Rock. Jag tappar mina kort och min kollega hittar dem och ställer sig bredvid mig och undrar vad hon ska göra med dem. Hon tittade inte på körkortet innan (trodde väl inte att hon kände någon där). Helt sjukt. Vi garvade åt det övriga dagar... 
 
Agnes vaknade illpigg i morse eftersom hon skulle berätta för hela klassen idag att vi ska se Diggiloo i Kristianstad och hon ska få se bl a Wictoria, David Lindgren och Robin Bengtsson. Morfar köpte biljetter till oss alla och även Danne med familj ska med! Igår ringde Agnes till morfar och tackade och jag hörde hur hon avslutade med "jag älskar dig". Fina Agnes. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0