Sussie var här och Agnes har svar på det mesta.....

Jaha, vad fort fem dagar gick. Sussie var här och det var så mysigt. Emil viskade till mig vid två tillfällen "varför är Sussie så glad hela tiden och är hon alltid det?". Jepp hon är nästan alltid glad faktist och gud vad vi har skrattat åt gamla minnen och tosigheter. Mellan åldrarna 18 och 25 år var vi på topp och det hände så mycket i våra liv. Vilka fester, vilka bilfärder osv. Någon sommar åkte Sussie med mig i postabilen när jag jobbade för hon hade semester och var uttråkad och åkte med mig på mitt jobb i stället. Ibland låg vi bara i min dubbelsäng och stirrade på fläkten i taket. Ibland körde vi runt i halva Skåne för att träffa rätt killar och ibland delade vi tandborste (till min mormors stora fasa!). Jag är oerhört tacksam för min fina vän. Det finns fler fina vänner där ute som jag delade dessa fantastiska år med och jag saknar dem oerhört. Vi är så utspridda från Ystad-Stockholm-Ibiza. Att ha riktigt nära gamla vänner är så tryggt. Vi vet allt om varandra och känner till varandras familjer och släkter och har delat det mesta. 
 
Jag, Sussie och Agnes var och käkade på Pinchos en kväll. Agnes har tjatat ganska länge om Pinchos så till slut blev det dags. Roligt med en massa smårätter men det var väl ingen direkt smakupplevelse. Okej mat och okej priser. Igår cyklade jag och Sussie till Vickys Bistro och käkade deras goda pizza. Vi har även hunnit med Kosta och Gökaskratt. Idag var det 21 grader i sjön så till och med jag badade. Underbart. Det har blivit en del bad och solande trots det halvtråkiga vädret. Jag och Sussie var på gymmet en dag! Vad mycket vi hann med :)
 
Agnes har varit på topp de senaste dagarna och hennes kommentarer alltså....
-Jag ska kanske få mormor gamla Ipad för hon tycker att hon behöver en ny, sa Agnes.
-Fast det tycker nog inte morfar, sa mamman.
-Nämen, mormor har redan titta på nya Ipad och hon tyckte att då behövde hon inte den gamla längre och jag kanske kunde få den...
-Fast det är ju onödigt om hon ska köpa en ny. Hennes Ipad funkar ju!
-Men mormor vill han en ny!!!
-Jaha....det verkar som om din mormor bajsar pengar, sa mamman.
Agnes tittade på mig och sedan flinade hon...
-Är det därför mormor alltid är dålig i magen?!? 
Jag och Sussie bröt ihop...
 
En dag tittade Agnes på våra stora tomatplantor och konstaterade:
-Det är mina tomater.
-Nähä du, sa mamman. Det är pappas för det är bara han som sköter om dem.
-Jag har planterat dem.
-Ja, men det är bara pappa som sköter dem så därför tycker jag nog att bara för att du planterade dem för någon månad sedan så är det inte dina när du inte sköter dem.
Agnes funderade.
-Men mamma, det är som om mormor skulle passa mig i en månad eller så och då skulle jag bli hennes bara för att hon passade mig då. Skulle jag inte vara din Agnes då längre?
Och sedan det där leendet....
Vad ska det bli av den här ungen?!?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0