Diö

För drygt en månad sedan var vi en helg i Diö och blev bortskämda av svärföräldrar och Thanh med en massa god mat. På fredagen var det student och på lördagen stannade vi kvar och gick ner till sjön med barnen så de fick kvällsbada. Underbart!
 
De här två söta busiga kusinerna alltså....
 
Glidaren....
 
 
 
Vi hängde en timme ner i hamnen och blev bjudna på god dricka hos Andreas och Thans vänner som varit ute med båten. Att sitta i kvällssolen i en fin båt med god dricka och trevligt sällskap gjorde att man blev lite sugen på att skaffa båt faktiskt. 
 
Men, nu blir det tältning på Öland och det brukar vara väldigt trevligt det också. Förra veckan var jag och barnen i Skåne. Vi överraskade mamma på hennes födelsedag och körde ner tidigt som tusen. Barnen rusade in med paket och blommor och sång och mamma blev jätte, jätteglad. Anders visste om att vi skulle komma och hade bokat bord till oss alla på restaurang i Åhus. Där åt vi god mat allihopa (Danne, Maria, Charlie, Anders, Mamma, jag, Agnes, Emil och jävlajenny som också dök upp och överraskade mamma). På tisdagen åkte vi till Helsingborg och gick på Tropikariet och på hemvägen stannade vi på Trästället hette det nog (en massa inredning m m), och sedan stannade vi i Viby och tittade på storkfamiljerna! På onsdagen kom moster Bibbi, Nicke och Ossian och vi åkte hem till Danne och Maria och fikade. Charlie är ju helt underbar! Han är så glad och nöjd. På kvällen käkade vi taco i stugan och sedan sov alla över. Jag och barnen trängde i lillstugan eller det blev inte så mycket trängsel för när jag kom ut och skulle lägga mig så låg de i samma säng. Vilka familjer vi har både jag och Magnus. 
 
Sommarlovet har än så länge varit ett dop, ett elvaårskalas, besök av Sussie, besök av mormor och morfar, midsommar i Övraby, Diöhelg med student, två turer till Öland, en hel del bad på Göka och Sandstaden, Kostaövernattning med Magnus, en liten Josef, Zacke har flyttat hemifrån. Framför oss har vi camping på Öland, Diggiolo i Kristianstad, mötet hos Bibbi och Kent (årliga släktträffen), fyra dagar i Smögen och sedan blir det till att börja ladda för jobb MEN vi har ju alla en härlig resa till Thailand att se fram emot. Fyra veckor i Thailand!!! Än så länge har den här långledigheten varit helt perfekt för mig. Jag har gått ner i varv och läst och läst. Jag har köpt gymkort och tyckte att det var kul att träna. Det har blivit alldeles för lite men varje gång är en mer än vad jag gjort överhuvudtaget de senaste 15 åren. Jag har testat cykla och tyckte att till och med det var kul men det är nog ändå promenader som jag älskar mest. Långa, sköna promenader med en podd i örat. Vi får se hur jag lyckas få in motion i vardagslivet. Planering är A och O.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0