Världens roligaste dotter

 
Vad ska det bli av den här tjejen egentligen? Det enda jag vet med säkerhet att vad hon än vill bli så kommer hon att bli det. Nu har hon bestämt att hon ska börja spela gitarr. Jag och Magnus hann knappt reflektera över det hela utan helt plötsligt hade vi fyllt i en lapp och anmält henne. Jag vet fortfarande inte hur hon gjorde...
 
Igår när jag skulle natta henne så möttes jag av överraskningar. Det var en skattkarta. Först ett kuvert (som hon gjort själv) med en lapp med instruktionen GÅ DIT DU BRUKAR SOVA. Jag skulle vara rolig och sa "ja, det är väl soffan då" men hon bara "MAMMA!!". I sovrummet var en lapp på sängen att jag skulle gå till badrummet och i badrummet var en låda med ett halsband som hon gjort till mig. Denna underbara unge.
 
Kvällen innan bråkade vi jättemycket hemma (Magnus jobbade) och det slutade med att jag sa till Agnes:
- Jag går härifrån nu eftersom vi bara bråkar och så väntar jag äta tills du är färdig. Det funkar inte.
Agnes blev ledsen men jag kände att jag var tvungen att backa för att inte få ett utbrott så jag gick in i sovrummet och typ hyperventilerade.
Igår i bilen berättade Agnes att efter det att vi hade bråkat så hade hon tagit fram sin surfplatta och frågat google:
-Är det normalt att bråka med sin mamma.
Google svarade:
-Ja.
-Är det normalt att mamma säger nej jag vill inte äta med dig?
-Google svarade:
-Nej.
 
Vem behöver en psykolog när Google finns så nära till hands :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0