Hejdå julen

 
 
Nu är julen utstädad och jag börjar längta till våren. Vädret är inte riktigt med mig eftersom det började snöa massor idag. I helgen blev det pulkaåkning och skridskoåkning på sjön. Det är ju helt underbart med snö också och barnen älskar att vara ute och härja. Däremot så upptäckte jag att jag inte kunde knäppa skidbyxorna! Hepp. Dags för nya tag med mat och träning igen :)
 
Båda barnen har fullt upp med sina kompisar. Agnes har lekt med kompisar hela lovet och Emil har lekt med barnen på gatan. I söndags var vi ute på isen och jag skulle busa till det lite och kasta en snöboll på Magnus. Jag gjorde en riktig vurpa och landade på min hand och fick sjukt ont i handleden. Magnus tog snabb ett snöre från en skridsko och lindande handleden. Vilken man jag har! På kvällen hade jag så jäkla ont och var inte alls på humör. Kl 20.30 tyckte Agnes att det kliade i håret och jag suckade och påpekade att hon sa så bara för att få vara uppe lite längre. I badrummet luskammade jag henne och såg att hon var lite röd i hårbotten. Precis när jag skulle säga att hon bara hade lite eksem i hårbotten så såg jag den lille lusjäveln! Upp med Emil och sedan blev det avlusning av hela familjen. Maskinen gick hela natten och alla hårborstar åkte in i frysen. Min handled gjorde det inte enkelt direkt så Magnus fick hjälpa mig att tvätta håret. Dagen efter var jag och kollade min handled och den var inte bruten!! Phu. 
 
 
 
Lite härliga bilder från vår campingsemester på Öland i sommar. Vi får nog fasiken campa i år igen. Det är ju så mysigt.
 
 
 
Sommarkvällar med sång och munspel. Längtar till sommaren igen.
 
Igår kom Agnes och Alice hem och var helt uppspelta. De skulle ha födelsedagskalas för sin fröken som tydligen fyllt år under jullovet. Okej... De hade i alla fall sökt upp rektorn och frågat om de kunde använda sista lektionen (musik) till kalas i stället för att ha lektion. 
-Det förstår du väl mamma att vi kan inte bara ha kalas på en lektion utan att rektorn sagt att det är okej!
Rektorn sa okej så igår gjorde tjejerna chokladbollar, Agnes blandade saft och gjorde armband till fröken som Magnus Kirchsteiger sedan slog in i jättefint papper. Jag letade fram serpentiner och en ballong och servetter. De hade tydligen även varit och pratat med matsalspersonalen om kalaset så jag vet inte om de ska ha kalaset där eller vad som händer men jag är ganska övertygad om att de löser det. Vilken driftig tjej vi har!
 
På tal om driftig, igår hade hon tydligen haft en jäääääättegod lunch på skolan. Pasta med någon vit sås (kanske skinksås) och enligt Agnes var den så god så god så hon hade frågat matsalspersonalen om hon inte kunde få receptet. Jag hade kanske tagit det personligt om det inte var så att hon nu i två dagar har varit hel lyrisk över kvällsmaten hemma, stekt rimmat fläsk, potatis och brun sås.
-Men mamma, vad är det här för kött? Jag har aldrig ätit något godare. Det är till och med godare än gnageben. Lova att vi har det här fler gånger....
 
Emil avskydde köttet...
 

Kommentarer
Postat av: Nathalie

världens bästa familj<3

Svar: Fina du!
Magnus och Linda

2017-01-11 @ 20:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0