Att samla kraft

Det blir inte alltid som man tänkt sig men det kan till slut bli ganska bra ändå. Den här helgen har vi hängt med barnen och bara haft det bra. I lördags åkte vi ut och grillade hamburgare och det var ett helt underbart väder. Jag och Emil satt i t-shirt och bara sög åt oss solens strålar. Magnus grillade och jag och Natta satt mest och pratade och tog det lugnt. Agnes, Emil och Alma hade en massa projekt i skogen med pinnar och kottar. Vi var nog ute i två timmar och det var precis vad vi behövde. 
 
 
Tre projektdrivna barn.
 
Jag och Emil på upptäcktsfärd.
 
Jag tjatade och tjatade om att barnen inte skulle gå på isen och när vi skulle åka hem såg vi en man som satt ute och fiskade. Ja, ja...man kan aldrig vara nog försiktig.
 
Älskade spinkiga Emil. Han är så duktig på morgonen. Innan han sätter sig vid TV:n så klär han på sig alla kläder, vattenkammar håret, packar frukt i väskan och sedan kramar han sina föräldrar. Mjuk och fin. Agnes är jättetrött på morgonen och får tjatas och gullas upp. Ibland hjälper det bara genom att lägga fram kläder till henne så blir hon glad. Hon har varit så himla uppspelt nu i flera dagar så jag undrar om hon håller på att bli sjuk. Ibland är det precis som att hon drar igång en högre växel när hon är trött så snart bryter nog en förkylning ut. :)
 
 
På lördagskvällen spelade vi Cluedo. Jag och Emil spelade tillsammans mot Natta, Magnus och Agnes. Jättekul. Jag älskar Cluedo. Lite snopet bara när vi skulle kolla korten och se vem som var mördaren och det inte fanns någon mördare men två rum där mordet hade skett i stället. Det ska ju vara en mördare, ett rum och ett vapen. Ja, ja...vi hade några timmars trevligt umänge i alla fall. 
 
På söndagen hade vi brunch. Alla barnen var hemma, Viktor och hans Sanna, Zacke, Natta, Agnes och Emil. Det är mysigt att vara en stor familj. Tänk när alla barnen har respektive och barn och vi blir hur många som helst. Helt underbart. Jag är uppväxt med mycket folk hemma hos mormor och morfar alltid och vill också ha det så. Familjen är viktig. Det behöver inte vara så himla komplicerat. En brunch vid elva är hur mysigt som helst. Jag älskar vårt hus. Där finns plats för många och vår bänk i köket är perfekt för att duka fram mycket mat. På eftermiddagen åkte jag till Malmö eftersom jag skulle på möte redan kl 08 på måndagen. Vi var några kollegor som gick ut och käkade och drack champagne på söndagen (firade min kollega som sålt sin lägenhet med jättevinst). 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0