Kung i baren

Jaha, då har ännu en helg sprungit iväg. Den här helgen var det disco för Agnes och Emil. Agnes hade "förfest" hemma hos os innan och snälla Natta fixade tjejerna med smink och hår. Vilken dröm att ha en sådan storasyster! Efter skolan följde Alma och Alice med hem till oss och de slappade och tog det lugnt innan det blev dags för kvällsmat. Sedan bytte tjejerna om och fixade sig och det blev cider i champagneglas på altanen. Magnus satte igång stereon och när en bra låt kom for Agnes upp och sa "kom igen tjejer nu dansar vi!!". Herregud vad hon är lik mig..hahahaha... Emil hängde med tjejerna och fick på sig skjorta och jeans innan det blev dags för disco.
 
Vi hade diskussioner om hur mycket pengar som skulle med och jag hade en hundring men sedan kom Magnus på att han hade växel så han la fram vars 60 kr till barnen. Det kostade 20 kr i inträde så de skulle ha 40 kr att handla för. De hade dessutom vars 20 kr på rummet som de fick med så det blev till slut vars 60 kr att handla för. När de kom hem så hade de 40 kr över och Emil hade godis med hem. Agnes tyckte att det hade varit dyrt på discot men hade ändå handlat till sina kompisar och likaså hade Emil. Jag reflekterade inte så mycket över det hela men i lördags åkte jag och Agnes till Kosta och då berättade Agnes att Emil hade ju haft med min hundring också! Han hade sagt "mamma sa att vi skulle dela på den här" så det hade de gjort. Jag ringde hem till Magnus som skulle ta ett samtal med lilltjyven Emil. När jag kom hem låg en skamsen Emil i sängen och visste inte riktigt vad han skulle säga. Vi pratade och jag förklarade att det han hade gjort var stöld och att jag aldrig vill vara med om det igen. Några timmar senare kom en skamsen Emil ut och viskade "förlåt mamma, förlåt". 
 
Mina barn har varit kungar i baren på discot i alla fall.... :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fina, fina Natta.
 
Igår hade vi seriepremiär mot Rottne. Nervösa tjejer och nervös tränare också. Det är väldigt mycket praktiska frågor som jag kände att jag inte hade koll på. Matchrapport, lagrapport, kläder, domare, spelplan, kiosk m m. Jag tror att allt löste sig till slut. Vi är många tjejer och var 14 st igår. Det blir många avbytare och inte helt lätt att få struktur på det hela men det löser sig. Många föräldrar och syskon som var och hejade och det är alltid kul! Tjejerna vann med 3-2 och det var väldigt nöjda tjejer efter matchen! Vi behöver öva hörnor, att sprida ut oss på planen, vända med boll och att möta boll. 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: CB

Ett tips. Skaffa ett konto på laget.se det e gratis. Så får du allting samlat i en app i telefonen. Precis allt pappersarbete i en app. Mycket smidigt.

2017-04-26 @ 17:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0