När säkringarna går och det regnar kärlek

 
Igår var en intensiv dag. Magnus hade jätteviktigt möte på jobbet och jag var i Kristianstad. Agnes ringde från skolan och hade jätteont i magen och ingen av oss kunde hämta henne omedelbums. Senare på kvällen fick jag dessutom reda på att Emil hade varit utan jacka hela dagen på skolan för han glömde den hemma. Vi står nog jättehögt i kurs nu i skolan.... Agnes är nog förstoppad eller något för hon är fortfarande inte bra i sin mage. Helt plötsligt får hon jättemagknip och jag är hemma med henne idag. Igår struntade jag i lunchen och när jag skulle till tåget sprang jag i stället iväg och fixade en present till Emils kompis eftersom han ska dit på kalas på lördag. Det är oftast inte helt enkelt att få ihop schemat så jag var supernöjd med att jag hade fixat det. Väl hemma så började kvällen inte jättebra. Emil bröt ihop för att han tyckte att han fick för lite sylt på pannkakorna och Agnes lekte förälder och gapade på Emil för att han bar sig illa åt. Jag och Magnus behövde kaffe. Hepp, så var mjölken slut. Magnus for ner och köpte mjölk och jag röjde undan. Helt plötsligt ser jag hur Agnes har slitit upp hela kartongen och vill börja leka med presenten jag köpt och då gick det några säkringar. Jag blev så jäkla arg och skällde ordentligt på Agnes. Hon kände sig dum och skrek och grät. Emil grät för att han trodde att han inte skulle få gå på kalas och jag....tja, jag var inte på topp. 
 
 
 
På kvällen när jag nattade Emil så bad jag om ursäkt för att jag varit så arg och då svarade han:
- Mamma, det är till Agnes du ska säga förlåt.
Det hade jag gjort men det var ändå fint (och ovanligt) att han brydde sig om sin storasyster.
 
Emil har nu hamnat i döden-fasen. Det är många frågor om vi ska dö och han är helt övertygad om att han inte vill leva längre om jag och Magnus dör. Han älskar oss så mycket..
 
- Mamma, jag älskar dig så mycket så det känns som mitt hjärta ska spricka när jag är med dig och när du är borta så saknar jag dig så mycket så det känns som om hela mitt hjärta ska krossas. 
 
Den kärleksförklaringen alltså....
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0