När man nästan spricker

Vissa dagar kan jag bara titta på barnen och känslorna bara rusar på. Den totala kärleken och tacksamheten gör att marken gungar till lite. Nu har jag lämnat barnen två dagar i rad (skräll) och igår blev det ett extra tidigt lämnande eftersom jag var tvungen att hinna med ett tåg till Kalmar. Barnen väcktes tidigt, fick på sig kläder, Emil frågade efter gröt och jag satte fram en ask coctailtomater, de klädde på sig och lunkade ut till bilen. De var trötta och kalla men bara köpte rakt av att det blev så här. Idag serverades det pannkakor (eller förlåt, plättar heter det enligt ordpolisen Agnes) och sedan lämnades de hyfsat tidigt igen. För att kompensera har jag tagit ledigt på måndag. Då ska barnen få sovmorgon. 
 
Den här stora toksnoriga hönan är så rolig. När jag var i Kristianstad i onsdags så skickade hon en massa filmer på sig själv och körde frågesport med mig. Denna fantasi alltså.
 
 
Emil, ja det kommer mycket funderingar nu.
 
-Mamma, visst var jag i pappas stortå och gjorde småspik innan jag fanns i din mage?
-Mmmm (vi kör väl på Magnus förklaring ett tag till då).
-Så om pappa hade skadat stortån så hade inte jag funnits?
-Just det.
-Var jag och Agnes samtidigt?
-Jepp.
Sedan tittade han på sin egen stortå.
-Är mina bäbisar där i min stortå nu?
-Jaaaa...typ.
-Så om jag skadar stortån så får jag inte några barn?!?
-Just det....(känner att den här diskussionen håller på att spåra ur).
 
Jag ser framför mig hur Emil slår i tån på dagis och skriker:
-Akta mina bäbisar!
 
 
En dag låg han i soffan.
-Mamma visst stavas sjuk K U K.
-Eh, nej, verkligen inte. S J U K.
 
Emil i badet.
-Mamma, kan vi inte prata skånska?
-Jo, det kan vi väl. Du kan lära dig skånska ord. Vad heter pojke på skånska?
-Vet inte.
-Jo, pååååååg. Vad heter flicka på skånska?
-Vet inte.
-Jo, tööööö...
-TÖNT!
-Amen. TÖS! Tönt...så kan du inte säga. Det är dessutom alla tösers dag idag (internationella kvinnodagen).
-VA? Vad orättvist. När är det alla pojkars dag?
-Alla de andra 364-dagarna....
 
Den här helgen ska via bara småfixa, kanske städa ur bilarna, gå ut och käka, kolla Melodifestivalen och ta det lugnt. Vi börjar bli bra på att ta det lugnt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0