Lite tomtebilder och tankar om spottlov

Vi firade lite extra jul med kusinerna nyårsafton. Som tur var så hade morfar odlat ett riktigt tomteskägg så vi hade en utmärkt tomte.
 
 
Jag hade köpt klubbor till barnen med larver i. Emil slickade lite på sin klubba och sedan fick han utslag på kroppen. Tyra hade inga tveksamheter när det gällde att slicka på larven. Modig tjej!
 
Agnes vill ha lockigt hår så ibland flätar jag hennes hår på kvällarna och blötar det så hon får sina lockar.
 
Magnus drog fram stora symaskinen och Agnes ville lära sig sy. Vilken tur att hon har en pappa som kan sy för jag bara tittar ondskefullt på symaskinen. Jag gillar inte den och den gillar inte mig. Magnus lärde i alla fall Agnes att sy hjärta.
 
Förra helgen var vi och grillade och hade en mysig dag i solen. Den här helgen har jag inte varit utanför dörren. Nerbäddad och toksnorig och svinont i bihålorna. 
 
Det var lek hela söndagen för barnen. Isabelle och Agnes lekte hela dagen och Emil lekte med grannbarnen Ville, Charlie, Oliver och Elis. Vilket grabbgäng de är på vår gata och så kul de kommer att ha i sommar. Emil är blyg men vågade ringa på hos Ville. För tillfället är han väldigt mammig och väldigt avundsjuk på mig och Magnus. Så fort jag och Magnus rör vid varandra så kommer han springandes och trycker bort Magnus. Vi kallar honom lille Adolf (förstöraren). 
 
Igår när jag nattade Emil så sa han:
-Mamma, på spottlovet får man spottas i alla fall.
-Emil, spoRtlovet...inte spottlovet och nej, man får inte spottas på sportlovet.
 
Idag är en dag som jag är extra tacksam över att min familj är frisk, vi är tillsammans och vi har bara lite förkylningar att oroa oss över. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0