Helgsammanfattning

Snipp snapp snut så var helgen slut. Eller jag är ledig imorgon så inte riktigt kanske.... I lördags körde vi en favorit i repris. Efter att vi fått hämtat hem Magnus så tog vi det lite lugnt på eftermiddagen. Barnen var ute och cyklade på gatan i det fina vårvädret. Vi bokade bord på restaurangen i Hovmantorp och sedan hängde vi i köket tillsammans och åt snacks och drack öl/hallonläsk. Emil var nybadad....bara det...och Magnus rakade av sig en massa skäggväxt...bara det :)
 
Sedan cyklade vi ner till restaurangen. Vilket projekt att få barnen att cykla mellan mig och Magnus. Suck. För ett av barnen är det ju en tävling och viktigt att komma först....inga namn.
 
Vår i luften men så fort solen gick ner så blev det svinkallt.
 
Fröken bestämde sig för att ha hatt. Hon har verkligen sin egen stil. Agnes är en speciell tjej som kan tycka det är jätteviktigt att tycka som alla andra men ibland bryr hon sig inte alls. Hon har ofta en strumpa av varje sort och bryr sig verkligen inte. Jag hoppas att det håller i sig, det här att gå mot strömmen är ganska coolt. Förresten, Agnes åt en hel pizza själv. Det var en barnpizza men den var pyttelite mindre än de vanliga pizzorna. MEN hon tyckte inte att den var sååååå god. Ändå gick den ner tydligen. Min pizza var god men inget slår första gången man testar något nytt.
 
 
Lite bilder från Loranga Loranga utställningen som var riktigt bra. Emil vill dit igen men Agnes var nöjd med lördagens besök. På ovanvåningen hade de en utställning om ismannen Ötzi som dog för 5000 år sedan. Barnen tyckte att det var jätteintressant att prata om vad han åt, varför han dog, vad han hade på sig osv.
Idag var vi 5,5 h på Leos lekland. Min kollega kom dit med sina två tjejer som är 7 och 9 år så tjejerna hade jättekul tillsammans. Emil hade värsta otursdagen. Först var han rädd och jag typ tvingade honom att åka en rutschkana och då skrapade han armbågarna, sedan trillade han av en stor boll och slog huvudet, sedan blev han av med mig och blev jätteledsen och sedan gick han på toa och blev inlåst. Vilken otursdag men när vi kom hem och han fick plättar (eller som jag säger: amerikanska pannkakor) så utbrast han "det här har varit den bästa dagen i mitt liv...". När vi beställde lunch på Leos viskade han "mamma, det här är livet". Han är ju för rolig vår otursgosse. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0