Att pausa och titta

 
Igår var jag hemma halv sex och det blev en inkastning av väskan, pussa Emil och sedan ner med Agnes till gympan. Hon ville att jag skulle stanna kvar och titta. Det gjorde jag. En stund. Jag var den enda förälderna där för det är ju så vi gör. Vi lämnar barnen och kör hem och fortsätter med städning, egen träning, tvätt osv. Även jag gör så. Jag har bara tittat på Agnes träning vid ett tillfälle tidigare. När de hade samling så tog jag upp mobilen men såg att hon tittade på mig. Dåligt samvete. La undan mobilen och bestämde mig för att bara titta på Agnes. Hela tiden. På tio minuter sökte hon min ögonkontakt 15 gånger. Jag bara tittade på henne och log. Min fina Agnes. Du är viktigast. Varför gör vi vuxna så här? Det är datorer, TV, mobiler, surfplattor, egentid, vuxentid osv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0