Hoppsan

På grund av det här så släpar bloggen efter. Magnus målar och målar och målar och han bara fortsätter gå ner i vikt, 15 kg nu sedan hjärtinfarkten!!! Han kan, min Magnus.
 
Men vi har ju faktiskt hunnit med en hel del mellan målningarna.
Gossen fyllde 6 år och fick bl a ett playstation 3 som används flitigt.
 
Vi hade kalas för honom och när vi andra åt god tårta så smaskade han på isglass. Emil har nu hamnat i 6-års trotsen rejält och han har det ganska kämpigt med all sin ilska. Agnes himlar med ögonen och konstatera "nu har han hamnat i 6-års trotsen mamma..." Jo, hjärtat vi minns din trotsperiod och väntar med spänning på när den ska gå över :)
 
Emil fick bl a en rebounder i födelsedagspresent som används flitigt. Helt ärligt, finns det något ljuvligare än att vakna tidigt en morgon, göra kaffe och sätta sig på trappan och titta på gossen när han spelar fotboll. Ibland är det enkla bara det bästa.
 
Förra veckan hann vi även med Zackes student.
Han var så stilig och så glad och det trillade både en och två tårar. Stolt bonusmamma. Zacke borde bli chef. Han har en erhörd social förmåga och kan få 35 personer på en studentbjudning att känna sig sedda och välkomna. Det är en ganska unik förmåga. Han kan bli precis vad han vill den empatiska gosse.
Barnen blev avspolade och finklädda inför storebrors student.
 
Jag hade jobbat 17 h på Sweden Rock och hemma dagen innan och sov 10 timmar på två dygn så jag var helt slut  i helgen men så är det ibland.
 
Vi har även hunnit med två rasade bilar. Den ena står inne på Saab i Växjö nu och med vår otur så är det med all säkerhet växellådan. Veckan innan dess var det förra bilen men då hade vi flyt och det kostade bara fyra hundra!
 
Vi har även hunnit med sol och bad. Agnes har börjat med plutmun....suck.... Igår drog hon ut en tand så det var blod överallt typ på kinden, munnen, händerna. Emil såg svimfärdig ut. Hon hade skrivit en lapp till tandfen om hon inte kunde få 20 kr snella... det fick hon...av tandfen.... Unge, hon förhandlar redan. Dessutom sa hon lite för högt till sin mamma "jag lägger tanden här i ett glas med vatten MAMMA!".... Visst tror hon fortfarande på tandfen, eller hur....
 
Igår spelade Agnes match med stora tjejerna (födda 07). Jag joggade ner för att få en chans att röra på fläsket lite och Agnes cyklade. Vi var stressade och jag sprang lite för fort och var helt slut. När vi närmade oss idrottsplatsen började Agnes prata om Jesus och hon kan inte riktigt bestämma sig för hur mycket av berättelserna hon ska tro på och jag hade inte ork att tycka något så hon fick babbla på. På matchen var Agnes lite rädd och försiktigt och det märktes att det var större tjejer men hon gjorde ett mål i alla fall. Sedan blev det lek med Alice hela dagen.
 
 
Efter vår intensiva vår, Magnus hjärtinfarkt, målning och allt så spontanbokade jag en restresa till oss. 24 000 kr i rabatt!!! All inkclusive, marklägenhet, 200 m till stranden och en massa sysselsättning för barnen. Vi behöver detta. Mer än någonsin. Jag har dock inget pass och är stirrig över resan ner, vår ekonomi osv. Jag är helt kass i nerverna typ :)
 
Nu vill jag bara bädda ner mig med Agnes och Emil och bara krama och hålla dem hårt. Det finns så mycket hemskheter i världen och bara tanken på att något kan hända dem ger mig ångest. Det är precis lika för alla föräldrar tror jag. Innan man får barn tänker man att man ska vara en sådär cool morsa liksom. Det finns inget coolt alls över att vara förälder men väldigt många rädslor. Jag älskar att gå in till dem på morgonen, klappa på dem och viska godmorgon. Emil sträcker nästan upp armarna mot mig i sömnen och plutar med sin lille mun för att få pussas. Agnes vrider sig mot mig och vill kramas och är så mjuk och go. I samma sekund som Agnes slår upp sina fina stora ögon så är hon 100 % vaken och intensiv. Hon är nog ganska osäker egentligen och babblar därför på och ska göra sig rolig och spelar över lite.....jag känner igen det där. Det blir bra till slut.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0