Upptäcktsfärd i omgivningarna!

De små barnen vill inte gå ut. Linda jobbar denna veckan med och jag håller på med garagedörrarna. Barnen vill helst spela Mindcraft på sina plattor. De är inte lätta att få ut, men i morgon skall vi bada om det så ösregnar.
 
 
Till slut kommer vi i väg på vår utflykt. Agnes vägrar klä på sig något annat än klänning och finskor. Men till slut blir det i alla fall knickers och foppa.
 
 
Det är så mysigt när Zacharias är med.
 
 
Lite utskällning får jag av arga damen för hon river sig på vassa grenar, innan hon får annat att tänka på.
Emil blir stucken av ett bi!
 
 
Stackars gossen ett sånt elände.
 
 
Tur att storebror och lillasyster är med och kan trösta. 
 
 
Finns det något mysigare än en bäck i skogen?
 
 
Ja att vara där med så här underbara. 
- Det var ju roligt att vara i skogen, säger Agnes.
Det vet jag väl, tänker pappan nöjt!
- Fast jag vill aldrig till skogen igen, finner hon sig snabbt. Annars låter det ju som om pappa har haft rätt hela tiden och det går ju inte, tänker hon säkert.
 
 
Zacharias hade sett en film baserad på Maria Gripe så naturligtvis kommer det sådana här flygande, fast det inte är skymning.
 
 
Snart släpper vi av Zache vid Sjölyckorna för han vill springa hem när vi tar bilen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0