Gärna Side igen

Den 18 juni bar det av till Side i Turkiet. Restresa, all inclusive, 8 dagar. Ljuvligt. Vi skulle inte göra något speciellt i sommar eftersom vi sparar pengar till Turkiet men så dök den upp, restresan för 14 000 kr och kallade på mig. Fyra personer kan inte resa billigare. Det var så varmt när vi var där så vi orkade inte gå på marknader eller åka på utflykter så vi gjorde inte ens av med våra växlade pengar. Vi åker jättegärna dit igen men jag tänker aldrig betala 40 000 kr för en vecka! 
 
Barnen var med i barnklubbar och träffade kompisar. Jag och Magnus hade barnfritt 2 h varje dag och en kväll var de på chokladparty i 3 h. Märklig känsla. Vi låg vid poolen, lyssnade på poddar, tog en öl och bara slappade. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Har jag nämnt att Agnes och Emil är vattendjur och helt orädda för vatten. Agnes är ju riktigt duktig på att simma nu så henne oroar jag mig inte för men Emil simmar halvdåligt. Jag provade slänga i honom från kanten i poolen och då lyckades han simman in till kanten :) Han dyker ner till botten på det djupa och hämtar grejer men simning ovan vatten har han inte riktigt knäckt än. 
 
Agnes hade vi inte koll på hela tiden utan kollade till ibland. Helt plötsligt var hon borta. Hennes kompis var i poolen och jag frågade var Agnes var och hon svarade "vet inte, vi blev av med henne". Då steg poolen lite och jag gick runt poolen och kollade men ingen Agnes. Panik. Då kom hon helt plötsligt springandes med en glass....att jag inte tänkte på det :) Fri glass liksom.
 
Det här hotellet var nog det bästa all inclusive jag har varit på. Allt var superfräscht och allt var inkluderat. På kvällen tog vi med oss några flaskor vatten till rummet och ställde i kylen eller så tog vi med oss en drink eller whisky. Det fanns något för barnen att äta och dricka hela tiden. På hotellet fanns spelhall, pingisbord, gym, schack m m. Åh, vad jag vill dit igen men nu planerar vi Thailand. Vintern 2017 fyra veckor i Thailand om inget händer. Vi skippar julen och alla julklappar och drar iväg.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0