Han gillar sin mamma också...lite.

Den här gossen har äntligen blivit mammig. Han var mammig så länge jag hade mat i brösten och i samma sekund som han tog flaska valde han även pappa. Det har varit pappa 100 % nu i flera år. Pappa ska natta, pappa ska fixa osv. Men nu, nu är jag också okej. Han vill att vi turas om med nattningen och han kryper ofta upp i min famn och vill bara gosa och jag bara suger åt mig varje droppe av kärlek, Igår när jag kom hem så kom han springandes och ville visa sitt märke efter getingsticket. Jag tittade på märket och frågade hur det kändes osv. Helt plötsligt sa Emil:
-Men mamma, kan vi inte bara gå in och lägga oss i era sängar och prata lite.
Klart vi kunde. Sedan låg vi där och pratade och kramades en stund.
Mjuke.
 
En kväll när jag nattade Emil hade vi rap och fiskalas. Vi skrattade båda så vi kiknade och det kanske inte är helt ok av en blivande 44-åring att tycka att fisar och rapar är kul men nu råkar jag tycka det...och Emil med.
 
 
Oj, vad långt hår hon börjar få. Agnes är bra på väldigt många saker men det finns en sak hon inte kan. Äta ordentligt. Hon slabbar med fingrarna och kan inte använda kniv och gaffel ordentligt och hon har ofta ketchup i hela ansiktet och på kläderna. Tokfia. Men när jag nattade henne och vi pratade om det så konstaterade jag att hon är väldigt bra på många saker, läsa, skriva, fotboll, omtänksam, koka kaffe, hitta på saker, skrika, simma osv. Det där med bordsskicket kommer kanske. 
 
Just nu är det semesterkänsla i familjen. Barnen är uppe längre och de sover lite längre. Vi försöker varva ner. Stora barnen är hemma. Natta har börjat sommarjobba. Zacke börjar jobba på måndag. Tiden rusar iväg. Vi har det bra i vår familj. Väldigt bra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0