Skridsko, kaffe på sängen, snögubbar och gul snö

Ja, då kom det lite bilder från vår skridskotimme på isen. Den trevliga timmen då Agnes vantar gjorde att hon inte kunde åka skridsko...den logiken liksom. Jag tycker det är så otäckt att gå på sjön och får hjärtsnörp när Agnes drar iväg på isen. 
 
Söndagens kaffe på sängen fixat av Agnes. Hon vet vad hennes föräldrar vill ha...typ 1 liter kaffe vardera!
 
Fina, fina Agnes.
 
 
För någon vecka sedan tävlade jag och barnen i snögubbsbygge. Agnes och Alma byggde en snögubbe vid vår lilla pulkakulle medan jag och Emil byggde en på vår tomt. Störst snögubbe vann. Agnes och Almas snögubbe var en snöprinsessa och hon hade både hår och halsband. De kämpade väldigt länge tjejerna. Deras snögubbe blev nog längst eftersom de smarta små liven kom på att de kunde göra fyra bollar (vet inte om det är ok enligt vårt oskrivna regelverk så kanske jag vann...eller jag menar jag och Emil). I alla fall så fick snöprinsessan bara leva en timme för sedan käkade vi lunch och då hann några avundsjuka skitungar sparka sönder den och dra i sönder pärlhalsbandet. Suck.
Min och Emils snögubbe. När Emil var i skogen och letade pinnar och stenar så stod jag där och byggde och byggde. Det känns helt okej tills olika familjer passerar och det ser ut som om jag gör världens största snögubbe själv... 
 
 
Vad är det med pojkar och kissa ute grejen? Jag tror att det är tvångsmässigt. Så fort tillfälle ges så ska det kissas. Fast det måste vara ganska kul att kissa mönster i snön. Jag är nog bara avundsjuk.
 
Den här lilla snorisen är ju för söt i sin rosa pyjamas. Fast när han ber mig ta fram den så säger ha "ta den där med ugglorna". Han skulle aldrig säga "ta den rosa pyjamasen". Igår när han tog den på sig så sa han dock "mamma, är inte den här pyjamasen lite tjejig?". Nääää, svarade jag och hoppas att han kommer vilja ha den länge till eftersom han är så gullig i den och jag vill bara pussa honom när han kommer tassandes i sin silkespyjamas.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0