Julafton

Så blev då bilderna från julafton klara. Det är lite blandade känslor att titta på dem. Vi hade en toppenjulafton och det var så mysigt att vara hemma med barn och våra föräldrar. Till och med tomten hittade till oss. Vi kunde sitta i uterummet och det fanns mat till ett helt kompani. Vi var lyckligt ovetande om juldagen och det var väl tur.
 
Åh, vad det är kul att duka med finporslin och allt.
 
På lunchen åt vi allt det kalla. Min absoluta favorit är stekt inlagd sill och silltårta. Eller vänta, varmrökt lax från rökeriet i Furuboda är ju också gott. Och min vegetariska senapssill. Och fröknäcke. För att inte tala om snapsen till julmaten. Jag smakade ål för första gången. Helt okej.
Emil var mest nyfiken på polkagrisen på tallriken...
 
Zacke var så stilig i fluga! De stora barnen är helt underbara när det gäller mat. Både Zacke och Natta smakar allt och de käkar gärna sill! Jag hade nog fyllt 40 år innan jag vågade smaka sill. Dessa goa ungar slutar aldrig imponera på mig.
 
Den bästa mamman.
 
Julmust julmust julmust...
 
Till nästa år ska jag försöka komma ihåg att köpa sådan små tulpaner igen. Ursöta och nu köpte jag ju fyra små glasskålar att ha dem i.
Kalle Anka! Vi hade ett rejält gottebord till Kalle och en massa glögg. 
Plötsligt hände det. Tomte knackade på dörren. Alla var hemma. Vem var tomten? Vi kan väl kalla honom Pelle...
Spända barn. Äntligen fick de några julklappar.
Snälla morfar som nästan såg ut som en tomte i sitt skägg. Snyggt!
Även de vuxna fick en massa julklappar.
 
Så fina pappor!
Efter att vi ätit allt det varma på kvällen så delade vi ut julklappsberget. 
Jag är så tacksam över alla dessa fina människor som finns i mitt liv. Vissa har funnits där sedan jag föddes och vissa har tillkommit under årens lopp. De senaste åtta åren har det trillat in en hel hög.
 
Systrarna gullungar.
 
Emils hög!
Vad fick då barnen? Wiispel, mikrofoner, älva, kläder, starwarskickbike till snön, pengar, godis, böcker, kamera, pyssel, lego, svärd och en massa annat. alldeles för mycket.
Min fina man.
 
Mätta och trätta och nersjunkna i soffan. Jag har bytt om till bekvämare kläder. Farfar och morfar dricker grogg. Julafton började närma sig sitt slut.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0