En lugn helg typ

Fredagen började så här...eller vänta lite. Den började ju med att jag åkte till jobbet och fick följande sms av Emil när jag satt på bussen:
Emil skrev: Emil är ledsen. Agnes har ont i nacken. 
Jag förstod dock inte att naken betydde nacken. När Emil skrev att han var ledsen förstod jag att något inte var ok. Jag ringde hem och där var ett himla liv. Agnes borstade håret och knäckte till nacken så hon skrek och hade väldigt ont. Hon kunde inte röra huvdet något utan att det gjorde ont och hon bara skrek av smärta. Emil blev rädd. Till slut hade Magnus fått henne till att ligga stilla i sängen och då hade Emil kommit in med ett armband till henne. Agnes såg att Emil var ledsen och rädd och frågade om han ville hålla henne i handen. Det ville han. Tänk, där satt de två och tröstade varandra. När det väl gäller så är de så himla rädda om varandra. Jag blev orolig så jag åkte hem igen. Agnes kunde i stort sett bara ligga i ett läge men Magnus fick i henne värktabletter och på sjukvårdsupplysningen så sa de att om det inte blev bättre så fick vi åka in. Hon blev bättre under eftermiddagen och på kvällen fick hon åka till Leia och käka taco. Hon har fortfarande ont men det kan tydligen ta tid. Agnes har aldrig varit så stilla tidigare och hon läääängtar efter att få stå på händer.
 
Den här lille gossen lekte med Albin i lördags. Jag och Magnus var ute och gick tillsammans. Lyxigt! På kvällen åkte vi hem till Moppan med familj och käkade en massa god mat och babblade. Zacke och Tilda kom också dit och vi firade farmor som fyllde år igår. 
 
Emil hade precis börjat vänja sig vid hundar igen och blev biten av Lilly. Hon gillar inte barn och Emil gillar inte Lilly längre. Han fick två små hål och ett blåmärke men har fått stelkrampssprutan innan så det var ingen fara men han blev rädd. Vi får köra Ebbaterapi snart med Ebba som verkligen dyrkar Emil. Hon är ju mycket mindre och väldigt, väldigt snäll. I början var han rädd för Ebba också men nu älskar han henne. 
 
Igår blev en lång, lugn dag. Agnes lekte med Leia. Jag och Emil spelade tv-spel och sedan blev det ett långt bad och bokläsning på kvällen. En perfekt söndag. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0