Älskade Agnes

Idag har vår 7-åring namnsdag. Av en ren slump upptäckte jag att det stod Agnes i kalendern. Grattis på namnsdagen älskade Agnes. Du är unik. Ingen är som du. Du har så mycket energi och bus i blicken och det nästan bubblar i dig ibland. Du har humor (och humör!) och ett härligt skratt. Att se dig glad och fnissig värmer mitt hjärta. Ingen har ett så stort hjärta som du. Om du hade kunnat rädda världen så hade du gjort det. Om du ser en tiggare så vill du ge pengar, är jag lite trött så pysslar du om mig, om vi skäller på Emil för att han varit dum till dig så ber du oss sluta för du tycker synd om honom, du oroar dig för kompisar och deras känslor, du älskar att göra andra människor glada och har alltid varit helt underbar med lillebror. Hemma är du en person och vågar visa alla känslor men i skolan håller du igen och vill bara visa de bra sidorna men vet du...det är okej att inte vara perfekt alltid. Min lilla fina empatiska höna. Du kan bli precis vad du vill och jag hoppas att många människor får lära känna dig. Det är en förmån (och ibland en utmaning) att få vara din mamma. Jag skulle inte vilja byta ut dig mot någon i hela världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0