Allergi och sommarlängtan

Jaha, då var det konstaterat. Emil är allergisk mot jordnötter, hund, katt och häst. Idag var han och Magnus hos allergiläkaren och det gick jättebra där. Emil ringde mig när de gick därifrån:
- Mamma. Jag har varit hos doktorn nu!!!
- Gick det bra?
- Jättebra. Jag fick andas i en mask fyra gånger.
- Ååååh, vad duktig du är...
- Vet vad jag fick när vi var färdiga?
- Bokmärke?
- ETT NAGELLACK!!!
- Vad kul! Vilken färg blev det?
- Blågrön.
- Då får vi måla naglerna ikväll.
- Mina?
- Ja, det är ju ditt nagellack.
- Mitt alldeles egna?
- Ja, ditt egna men du får inte måla själv!! (såg blågrönt golv och bord framför mig....)
- Nej, mamma, jag får vänta tills jag är så stor som Natta. Då får jag måla mina nagler själv. När jag är typ 13, 14, 15...
Jag hörde hur Magnus skrattade i bakgrunden...
- Ja hjärtat, när du är så stor får du själv måla dina nagler.........
 
 
 
 Lite sommarbilder. Längtar. Nu är julen slut och allt juligt är nerpackat. Nu ser vi fram emot sommaren. Barnen vill tälta igen. Allra helst på Daftö. Agnes vill vara på campingen vi varit innan och jag tror att hon menar Ronnebys camping med lilla poolen. I vår hade jag gärna åkt till Kolmården men vi får väl se. Eller så går jag ner i tid och är hemma mer och vi gör ingenting på somrarna framöver. Vi får se hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0