Varför inte lite nyårsbilder?

Helgen blev kort, intensiv och rolig. Fredagen hängde vi på Jävlajennys skola och sedan sov jag och barnen över i Övrabyborg. De fick äntligen träffa Ebba. Agnes och Emil hade väldigt långa funderingar innan på hur de skulle dela upp Ebba och var ett tag inne på att dela dag, sedan blev det dela timmar osv men när vi väl var där så löste det sig. Ebba hann med båda barnen. Först var Emil livrädd för Ebba och vägrade sätta sin fot på golvet (rädslan efter att ha blivit hundbiten satt nog kvar) men sedan insåg han att det var ju Ebba. Bästa terapihunden som inte vet vad ilska är. Jag, JävlaJenny och hennes kollega Lucas hade en trevlig kväll med öl och jäger. Barnen somnade med Ebba i sängen...sjukt nöjda. 
 
På lördagen åkte vi till stugan och bland det första Emil sa till mormor var:
-Håll flabben.
Det gick inte hem....
 
 
 
På söndagen firade vi Tyra. Jag är så tacksam över att barnen har fått kusiner och att de trivs så himla bra ihop. De lekte lite på lördagen också. Tyra och Emil pussades både på kinden och munnen. Emil berättade att han inte ville pussas men jag fick inte berätta det för någon.... Jag förklarade att man behöver inte pussas men att man kan vara kär ändå :) Lille gosefjun.
 
När vi kom hem så hade Magnus börjat göra ett trollspö till Emil. Han är överlycklig!!! De var ute i garaget igår och snickrade på det i en hel timme. Emil han vill verkligen vara Harry Potter så jag måste hitta ett par runda glasögon till honom och sedan får vi rita en blixt i pannan. Emil konstaterade i morse:
-Men mamma, Harry har ju mörkt hår. Jag kan kanske färga det?
Nopp...där går gränsen.
 
I lördags satt jag uppe med de här två tosingarna och tittade på en massa Youtube. Allt från Johan Glans till Connie Francis. Vad märkligt det är när man sitter och kan en massa texter på låtar som man var tvungen att lyssna på när man var tio år... Vi hade himla kul i alla fall och kom inte i säng förrän halv ett!
 
Tänk att det alltid är lika kul med peruker! 
 
 
 
Fina familjen!
 
 
En del roliga kommentarer har det blivit på sistone.
 
Agnes kläckte när vi kom till JävlaJenny:
- Ola fick inte med sig några djur i alla fall (och sedan ett gigantiskt leende på det)....
 

-Hur länge har du och pappa känt varandra?

-Typ 8 år.

-Hur länge har ni varit ihop?

-Typ 8 år.

-Men hur länge har ni då känt varandra?

-Typ 8 år.

-Men liksom...bara träffades ni och bara blev ihop?!

Typ. Agnes är nu helt förvirrad...Jag vet inte hur jag ska förklara det utan att bli övertydlig. Vi började ju tvärtom.

 
 

Agnes vid nattningen:

Mamma vår familj är som en kropp...

Jag är hjärnan.

Emil är röven.

Du är hjärtat. Eller vänta.

Du och pappa får dela på hjärtat.

Vi har en poet i familjen......

 

 
När vi körde hem från Skåne så luktade det f-n i bilen eftersom vi hade en god men stinkande ost i bagaget.
Emil bara:
-Kan vi inte ge den äckliga osten till Anette (jobbar på förskolan)? Typ i brevlådan!!!!
-Varför det?!?
-För att hon sa att jag inte fick säga JävaJenny...
Detta var drygt ett år sedan. Han är inte långsint........
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0