Promenad på julafton

Jag tycker att det är så skönt att komma ut lite på julafton och röra på mig. Maten får sjunka ner och sedan finns där plats för ännu mer :) Förra året firade vi hemma hos oss och då gick vi ut (vissa sprang) och luftade oss efter sillunchen. Vi käkade allt det kalla till lunch och det var himla smidigt istället för att duka fram allt på en gång. Sedan blev det Kalle med glögg och pepparkakor och på kvällen käkade vi allt det varma. I år är vi hos Danne och Maria och vi börjar äta vid ett-tiden så jag tror att det blir något liknande i år. Barnen ser fram emot att få träffa kusinerna! 
 
Den här julen har jag skalat bort det mesta. Det blev ingen fotokalender vilket är lite tråkigt men vi har inte så många bilder och sedan har jag inte orkat fixa med kalendern. Det har inte bakats och fixats mycket, jag har inte gjort någon vegetarisk sill, vi har inte julpysslat och jag har inte lyssnat på julmusik men det kommer nog bli julafton ändå. De flesta julklapparna har jag beställt på nätet och nästan allt har kommit. Jag är inte stressad men känner mig helt obalanserad och förvirrad. Jag får ihop mina 10 000 steg/dag men tränar inte. Snart nytt år och nya vanor. Det ska bli skönt. 
 
 
Åh, vad jag längtar efter det här nu. Mina favoriter är lax, gravlaxsås, stekt sill inlagd i ättika, silltårta, janssons frestelse och de vegetariska prinskorvarna och senap. Älskar alla sötstarka senapssorter. Västervikssenap, sherrysenap. Jag älskar macka med senap och ost. Sedan älskar jag snaps. Det hör till med snaps på julafton. Ingen får bli berusad när det finns barn och definitivt inte på julafton men snaps till all den goda maten tycker jag är helt ok. 
 
Vad fint vi hade det i vårt uterum förra julen! Nu dröjer det tre år tills vi firar jul hos oss eftersom vi förhoppningsvis är i Thailand nästa år. Eller så åker vi till Thailand om två år. Vi får se vad ekonomin tillåter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0