En månads uppdatering typ

Oj, vad vi inte hinner uppdatera bloggen. Vi tar inga bilder och vi hinner aldrig skriva. Ibland blir det så.
 
Idag har Agnes i alla fall gjort lunch till oss alla. Hennes pasta med kyckling och pesto. Därefter gjorde jag lite knäck, struvor och fudge. Agnes hjälpte mig att göra struvor. Hon älskade de nygjorda struvorna (precis som jag).
Barnen fick göra apelsiner med nejlikor. Det tyckte att det var jättekul och satt och pysslade med dem i nästan en timme. 
 
 
Tantvarning...
 
Den här söta tomteluvan har Emil gjort på skolan. Jag tyckte att den var så himla fin och ville få den i julklapp. Han skulle ge den till Tyra och slog in den i fint paket och allt. Jag tjatade och tjatade och efter att han varit helt odräglig här hemma så skämdes han väl och gav med sig...
 
 
Mitt minne är inte det bästa men jag lär i alla fall minnas de sista två veckorna. Vi började med Agnes som hade världens hosta måndag-torsdag. Jag var hos doktorn med henne och hon var lika talför som vanligt. Doktorn frågade:
-När började du hosta?
-Hmmm...jag skulle nog vilja säga att det var ganska exakt förra fredagen faktiskt.
-Jaha? sa läkaren och tittade i sin kalender...
Sedan fick hon stark hostmedicin utskriven men innan hon tog den så fick hon värsta utslaget. På kvällen blev det bara värre och värre och till slut tryckte jag i henne Betapred och allergimedicin. Vid tolvtiden på natten vände det till slut. Kvällen innan dess reagerade Emil på choklade i julkalendern. Det står "kan innehålla spår av nötter" och så känslig brukar han inte vara. Dessutom har han ätit kalenderchoklad förr. Den här kvällen började han omedelbums säga att det kändes konstigt i halsen och det vara bara att reagera och trycka i honom alla allergimedicin. Det gick bra men fasiken vad det är otäckt. 
Torsdagen visade det sig att det blev ett kräksjukeutbrott på skolan. Barnen kräkte i klassrummen och flera barn blev magsjuka torsdag och fredag. På fredagen var 60 barn och 12 personal hemma från skolan. Vi, som aldrig har haft magsjuka, drabbades också. Torsdagskvällen blev Emil lite hängig och var inte hungrig. När vi satt och tittade på julkalendern så kräktes han ner hela soffan och hela mattan. Därefter spydde han ner sin säng två gånger. Fast sedan gick det över. Som Emil sa dagen efter:
-Nu vet jag hur det känns att kräkas när man är 6 år!
På lördagen blev det min tur, kräkas och värsta febern samtidigt. Söndagen blev det Agnes tur och på måndagen låg Magnus däckade men han kräktes aldrig. Vi fick jävligt rent och städat i alla fall.. Emil bara "det luktar badhus mamma!".
Så jag var hemma från jobbet med VAB 7 dagar och sedan jobbade jag hemma 2 dagar för att vara på den säkra sidan. 
Agnes gick till skolan på fredagen, trots att vi hade en magsjuk Emil hemma och trots att det var magsjukeutbrott på skolan. På kvällen var det disco. Där kräktes fyra barn. Hon hade väldigt kul på discot i alla fall :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0