Emil alltså

Emil tycker väldigt ofta illa om sin storasyster. Då pratar vi alltså om en storasyster som gör allt för honom. När hon var på disco köpte hon godis med sig hem till honom. När han blir ledsen springer hon alltid och vill trösta. Trots att han förstör i hennes Minecraftvärldar så frågar hon honom om de ska spela Minecraft tillsammans. Hon hämtar ofta dricka till honom och fixar skorpor eller fruktsallad. När de var sjuka och var hemma så lekte de faktiskt otroligt mycket tillsammans och det gick för det mesta bra. 
 
En dag satt jag och pratade med Emil och frågade:
-När ni kommer så sent till frukosten som ni nästan alltid gör (när pappa lämnar) så hur funkar det då, jag menar var får ni sitta och så?
-Jag brukar sätta mig med min klass eller med Benjamin.
-Benjamin?
-Han går också i tvåan men inte i Agnes klass.
-Men hur känner du honom?
-Vi tycker båda inte om Agnes.
Det är inte okej alltså....
 
 
 
 
 
 
 
I år kör vi plastgran. Skönt. Vi tog fram den för flera veckor sedan och den står så fint på altanen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0