Sommarbilder - Kåseberga

I somras tvingade vi med barnen på utflykt. Det lät ungefär så här:
- Idag ska vi göra något som vi vill.
- Vaddå? (Förrvirrade barn som är vana vid att allting anpassas efter dem...)
- Vi ska åka och utflykta hela dagen.
- Vaaa? Vart ska vi och vad ska vi göra?
- Vi ska gå uppför en kulle, nästan ett berg och där ska vi titta på en massa stenar och ni kommer tycka att det är skiiiittråkigt.
- Det vill inte vi!
- Nej, men jag vill kanske inte åka till Legoland. Vi gör en massa saker som ni vill hela tiden.
- Fast mamma, du har sagt att du vill åka till Legoland eftersom du aldrig har varit där...
- Jamen, det säger kanske bara (moget sagt av en 40+ mamma).
 
 
Visst syns det hur kul vi har...barnen älskade det... eller inte. Jag hade i alla fall inte varit uppe vid Ales stenar på flera år och tyckte det var jättekul.
 
 
Gamla vattentornet i Ystad. Det är så himla fint i Ystad. Jag tror inte att jag skulle vilja bo där igen men det är en väldigt vacker stad och sedan så är det ju det där med havet. Ibland tror jag att det bara handlar om att gräset är lite grönare på andra sidan. För skogen är ju också okej och barnen älskar att vara ute i skogen och bara leka. Jag gillar att promenera i skogen och nu är det snart som vackrast. Jag älskar hösten.
 
Helgen blir nog fix och trix med uterummet. Jag har kommit på att vi ska sitta där på julafton så det blir mattläggning, lite isolering där det är öppet rakt ut och inköp av värmegrej. Kanske blir det tyg i taket också. Vi får se helt enkelt. Det blir med all säkerhet sambon som fixar det mesta och jag roar barnen. Jag tror att han tycker det är en helt ok uppdelning ändå eftersom han fixar allt med barnen annars och tycker nog det är ganska lugnt och skönt att få gå och fixa i lugn och ro. Sedan letar jag nya köksstolar på Blocket....och en loungesoffa till uterummet. Helt sjukt dyrt med konstrottingsoffor!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0