Önskelistor och Emils rangordning av sina föräldrar.

 
 
Bara 65 dagar kvar till jul. Klart vi ska skriva önskelistor. Lite förvånande var det att Emil önskar sig pengar. Jag glömde fråga men jag tror att han sparar till Skylander till Wii. Sedan önskar han sig en telefon (säkert...), LEGO minecraft (tror allt lego som innehåller gubbar, svärd m m går hem), en robot, monstertruck, lasersvärd (ska vara ett dubbelt med laser på båda sidor), pruttpistol (dumma mej). Han är för rolig för han hade en lång utläggning om att han önskade sig en robot som kunde göra både det ena och det andra och när jag försökte säga att sådana finns nog inte så tittade han på mig och sa:
- Men mamma, det är ju till tomen! Tomten kan fixa allt. Han kan magi!!!
Glömde det....
 
 
 
 
Agnes önskar sig robot hund, robot katt, telefon, dator, barbie+barbiegrejer (eh, nej...hon har så mycket barbiegrejer så vi vet inte var vi ska göra av allt), Lego friends. Sedan hade hon ytterligare en sida där det stod bok, klänning, shorts, finskor, TV och radiostyrd bil. Av oss får hon bl a hål i öronen i födelsedagspresent. Spännande! Emil ser helt förskräckt ut när vi pratar om det och undrade häromdagen om man måste få hål i öronen när man fyller sju år. Han vill inte det :)
 
Magnus berättade att jag och Emil hade en konversation en natt som jag inte minns något av.
- Mamma, om man har svalt en penna i drömmen, svalde man det på riktigt då också?
- Mmmm..
- VAAA? Mamma? Är det så? Om man har svalt en penna i drömmen så svalde man den på riktigt också!?!
- Mmmm..
- VAAA?
 
Jag sov men Magnus hörde det hela och lugnade honom med att det inte var så.... Stackars Emil.
 
Emil är och kommer nog alltid att förbli pappas gosse. En natt vaknade jag av att han kravlade ur våra sängar och gick in och la sig hos Magnus som låg i Emils säng. Till och med på natten vill han vara med sin pappa. Samtidigt så vet jag att allra bäst tycker han det är när vi är hemma allihop. Han gillar när både jag och Magnus är hemma. Igår hämtade jag honom på dagis och möttes av ett
- Nej, är det du mamma. Jag vill bli hämtad av pappa. 
Jag förklarade att han kunde vara kvar och så kunde pappa hämta honom när han slutade sitt jobb men det ville han inte. I bilen på vägen hem så förklarade jag att det inte är snällt att säga så och att jag blir ledsen. Vid matbordet bad jag honom plocka undan sin tallrik och gå och borsta tänderna och fick ett "DUMMMMA MAMMA" till svar. Magnus skällde på honom och han åkte in på sitt rum och fick komma ut och säga förlåt sedan. Emil var helt enkelt ganska trotsig igår och det är ofta jag som är dum och elak. Lite senare på kvällen kom han in till mig i sovrummet, kramade mig och sa "förlåt mamma för att jag sa så dumma saker". Suck. Lille gossen.
 
 Ikväll kom den här lappen från Emil. Han stack in den under sovrumsdörren och stod med ett stort leende när jag öppnade dörren och kramade om honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0