Fredagar

Jag älskar fredagar. Dels så kommer städerskan varannan fredag och den fredagen har vi ett rent och fint hem i några timmar. Då njuter jag. Sedan så är fredagen den dagen då jag slutar tidigt och hämtar barnen redan kl 13. Fredagar är väl i och för sig trevliga för dessa flesta som arbetar men för mig innebär det ibland ett rent hem och ofta tid med barnen. Ikväll ska jag och barnen bädda ner oss i soffan, käka godis och titta på film. Helt underbart med en ledig helg. Jag har dessutom tagit semester på måndag så då ska jag och Emil göra....ingenting. Jag har exakt 11 dagars utspridda ledighetsdagar innan jul. Det är lite föräldradagar, lite semester och en massa flex. Äntligen! Detta innebär att jag jobbar ca 80 % bara fram till jul. Välbehövligt. Efter nyår uppkommer "problemet" igen för då trillar det in 35 nya semester dagar.  
 
Igår var barnen så trötta så trötta. Agnes såg nästan helt sjuk ut och jag fick dem i säng tidigt. Väl i säng så kunde de inte somna och frågade om de fick sova i soffan. Båda två somnade i soffan på 10 minuter och de sov som stockar när Magnus kom hem vid åtta-tiden. 
 
 
Emil är helt förändrad. Innan sommaren var han tyst som en mus och pratade inte ens med personalen på förskolan. Om de frågade honom något så svarade han inte. Nu går det inte att få tyst på honom. När jag hämtade barnen igår så nämnde jag att jag ska vara ledig på måndag så därför är Emil också ledig. Men se det visste de redan för det hade Emil berättat. Lille goe unge. Han är nöjd med livet för tillfället och leker med en massa olika kompisar. Fast han är ofta arg och skäller på sin mamma....
 
I morgon ska vi nog höstpyssla. Jag är inne på att vi ska ut och plocka löv och pyssla lite men barnen är skeptiska. På söndag blir det kalas och eventuellt kyrkan för Agnes. Magnus jobbar idag och i morgon men på söndag är han ledig. Fast då ska han nog fixa med uterummet. Han har påbörjat projekt täta igen och göra det lite varmare. Vi vill kunna sitta där på julafton, Agnes och Zackes födelsedagskalas. Perfekt om vi kan värma upp uterummet vid vissa tillfällen eftersom vi behöver platsen när vi blir många.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0