Finbesök, medaljregn och läsning

Igår var det "fotbollsgala" i Hovmantorp. Varje år samlas alla lag i Folkets hus och det sker prisutdelning. Alla de små tjejerna och killarna får gå upp på scen och ta emot medalj. Våra tjejer var förväntansfulla och när det blev dags för tjejer 08 blev de så generade. Stort för dem och väldigt kul grej. De äldre får också gå upp på scen och då delas det ut för t ex flest träningar, mest utvecklade osv. Efteråt bjöds det på korv i bröd. Nöjda tjejer. Stolt mamma.
 
 
Nattas lag vann serien så hon fick också medalj. 
 
I fredag fick vi finbesök. Mira och Pia kom och stannade tills på söndag. Väldigt, väldigt trevligt. Vi träffas alldeles för sällan. Natta och Mira funkar bra tillsammans. Agnes fick armbandspyssel och Emil fick yatzi med Planes. Det var så himla kul...Pia spelade yatzi med Emil som vanligtvis är väldigt blyg och försiktig. Han fick yatzi och utbrast "JETSKI!!!". Han lär sig väl så småningom. På lördagen körde jag och Pia runt på olika loppisar och vi avslutade på Bergdalahyttans höstmarknad. Vi fick se på glasblåsning och smaka god senap. Jag ringde hem till Magnus som berättade att han försökt spela yatzi med Emil. Han hade dock sagt "näää, jag vill spela med hon som inte heter Mira" :) Då har man gått hem hos Emil om inte ens pappa funkar!
 
Mitt fjortonåriga gudbarn är längre än mig. Lilla, gulliga Mira.
 
I fredags var Emil på maskerad och i lördags var Agnes på kalas (Leos lekland) men det har varit en lugn och skön helg.
 
 
Jag blev så nöjd med detta loppisfynd. Vi var först i Växjö på Erikshjälpen, sedan Kupan, därefter loppis i Skruv. Vi hann med en del. Jag köpte en massa små fat, likörglas, spel till Agnes (julklapp), utklädnadsdräkt och bok till Emil (julklapp) och lite halloweengrejer. 
 
 
Den här gossen läste en bok igår. Han har börjat läsa lillprinsen. Små korta ord fungerade bra. Ordet sjunga var svårt. Åh vad fin han var i sitt långa rufs.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0