En lång, lugn lördag.

En dag som innehöll allt jag behövde, utom Magnus då, för att ladda batterierna. Magnus var hemma i morse så vi började med frukost tillsammans. Vi har aldrig juice hemma så om det köps juice till helgen så blir det lyx :) Bacon, gott bröd, ägg, massa pålägg, yoggi och grönsaker gör att alla stannar kvar vid bordet mer än tre minuter. Sedan åkte Magnus och jobbade och vi började jakte på kompisar till Agnes men alla var upptagna. Till slut åkte vi till Lessebo och köpte bakplåtspapper på rulle till Emil. Barnen har börjat kalkera från böcker och tidningar och de blir helt imponerade av sina egna konstverk. I Lessebo passade vi på och fika och barnen skötte sig exemplariskt. Lägg märke till att det förvånade mig.... 
Just det, vi gick in på Systembolaget i Lessebo och köpte några flasköl för att överraska Magnus med. Vi har massa öl hemma men ibland är det bara så mycket godare med flasköl. När vi var på väg dit så konstaterade Emil "Hoppas vi träffar Maggan här (hans dagisfröken) för vi träffade Maggan här en gång så då kanske vi träffar henne här igen!". Eh, helst inte, tänkte hans mamma....
 
Väl hemma så satte pysseltanten igång och skickade ut Agnes att samla löv. Emil ville absolut inte pyssla något men när han såg Agnes med alla fäger och löv så kunde han inte låta bli. Det blev en massa lövkonstverk som åker in i brasan om några veckor.
 
 
Om jag är i fas och inte är på väg någonstans (vilket det känns som om vi nästan alltid är) så är detta lyx för mig. Tända ljus, kaffe, frukost tillsammans, morgontv i bakgrunden. Perfekt start på dagen.
 
 
Jag tvingade barnen att se Emil i Lönneberga idag. De har ratat Astrid Lindgren ganska länge men när jag väl satte igång filmen så var det ganska okej ändå. Jag funderar på att dra upp till Astrid Lindgrens värld på höstlovet men det vet de inte om än. Vi är sugna på Thailand igen och nästa gång blir det fyra veckor och det blir över julen. Allt handlar om pengar och hur mycket vi lyckas spara ihop. Det blir antagligen inte förrän julen 2017 men vi längtar oerhört. Om vi ska dit 2016 så måste vi typ strunta i allt annat fram till dess och det blir lite tråkigt. Så då blir det bättre att skjuta på det ett år och kunna göra lite grejer under tiden. Jag är lite sugen på att testa Lalandia till våren och jag har ju lovat Emil en mamma-son-resa till Stockholm som också ska hinnas med. Vi har mycket roligt framför oss. Kanske tältning i sommar? 
 
Lagom tills Magnus kom hem så hade vi disco här. Emil var danssugen och han har riktigt sköna moves. Först blev det Gangnam Style och sedan blev det snippsnopp-sången (finns det fortfarande folk som blir upprörda över den?), Sean Banan, Sara Larsson, Justin Bieber och bajssången. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0