Det ska ju bli varmt i helgen

Jag undrar om vi kan ta fram poolen i helgen?!? Skulle inte tro det. Vi har inte haft poolen framme på hela sommaren. Vi har ju Gökaskratt. När vi var och firade Jonathan så hade de poolen framme och barnen var inte sena på att hoppa i. De är vattendjur och är mer under än över vattnet.
 
Den här tjejen hade en fundering i morse.
- Mamma, jag tänkte så här. Kan vi inte ha en dag när jag och Emil får bestämma allt här hemma?
- Jo, den dagen du respekterar mina regler här hemma så kan jag följa dina regler en dag.... T ex så ritar vi inte på våra kläder eller på lakan eller i fönsterkarmarna. Bara ett exempel....
End of discussion.
 
Äntligen helg igen. Efter jobbet ska jag åka och storhandla och sedan lär jag somna i soffan innan kl 21 ikväll. I morgon kommer mamma, Anders, bror med familj. Roligt! Agnes och Emil är helt uppspelta. På söndag jobbar Magnus ganska exakt hela dagen och sedan blir det måndag igen. Idag kommer städerskan. För er som inte har städhjälp och stressar med jobb, småbarn, tvätt och röjning...överväg städhjälp. Det blir inte så dyrt med rutavdraget och vi kör varannan vecka. För 750 kr/månad får vi städat två badrum, dammsug och golvtork i alla rum, städ av kök (torka köksluckor), damma och hon brukar bädda barnens sängar dessutom. Däremot så lyfter hon inte undan grejer så det gäller att plocka undan allt kvällen innan. Vi brukar slänga ut köksmattan på altanen och försöka ha så alla saker på sina platser. När jag sedan putsar fönster så städar jag ju hela fönsterkarmen och det räcker. Ännu lyxigare är det att köpa hem lite snittblommor och få känna att det i alla fall är rent hemma två dagar/månad. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0