Bowlingkalas

 
I söndags hade Agnes och Alma bowlingkalas. Förväntansfulla tjejer och oerhört tacksamma föräldrar. Vi var där ca 15 minuter innan det började och då var allt dukat och klart. Vi tog emot alla barn och sedan skötte bowlingen allt. Det delades ut skor, bowlades och sjöngs. 20 barn som var stundvis lugnare än vad mina två är hemma. Efter bowlingen serverades det korv i bröd och då började det bli spring i benen. Tjejer är högljudda och pojkar är fulla av energi. Det jagades och härjades och vissa var mer under borden än på sina stolar :) Jag var såååå tacksam över att vi inte hade kalaset hemma. Det hade aldrig fungerat.  
 
 
 
 
 Det är ett fint gäng och de verkar mest bara ha kul tillsammans. Jag är så tacksam över att Agnes har hamnat i en bra klass. 
 
 
 
Vad är det som gör att vissa barn måste vara elaka och trycka ner andra? Agnes berättade häromdagen att några barn i andra klasser hade sagt att hennes skor var fula. Förra året var det någon tjej som var flera år äldre som sa till Agnes att hennes skor var killskor. När jag tog fram skorna förra helgen för att hon skulle prova dem så var det det första hon sa. De elaka kommentarerna fastnar. Jag försöker få henne att inte bry sig och att det viktigaste är vad hon själv tycker. Tjejer är experter på att trycka ner varandra och jag har ingen lösning på problemet. Vissa har strörre behov av det än andra. Jag får göra som min kusin som jobbar på fritids helt enkelt. Förklara för Agnes att vissa barn är dumma i huvudet och att de inte kan hjälpa det men det smittar inte som tur är.... 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0