Ystadbesök

 
 
 
Jag släpar lite efter med bloggen men sista helgen i oktober kom min kompis Pia och mitt gudbarn Mira på besök. Mira är ett år yngre än Natta så de hade kul ihop. Pia hade köpt pysselgrejer till Agnes och ett spel, Yatzi, till Emil. Eller som Emil säger, jetski. Ska vi spela jetski? 
 
Jag och Pia for runt på loppisar. Jättekul!! Tur att inte tonåringarna var med på det, de hade nog gått under av tristess. Det hela avslutades med en marknad i Bergdala och vi fick se när de blåste glas. Det kanske var på tiden att jag fick se det eftersom jag nu har bott i glasriket i åtta år....
 
Det var jättekul att ha Pia på besök och jag känner att Skåne lockar mer och mer. Hela min tjocka släkt finns där och vi skulle ha samma avstånd till de flesta i  Magnus familj. Jag tror att jag skulle kunna få flytta min arbetsplats till Kristianstad och kanske jobba några dagar i Malmö. När jag frågar barnen är det ett tydligt NEJ! Vilka barn vill flytta egentligen? Igår när jag nattade Agnes låg vi och pratade jättelänge och hon sa bl a (jag har inte pratat om Skåne på jättelänge) tänk så många bra saker det finns med att flytta till Skåne ändå mamma, jag har ju min släkt där nere, jag skulle kunna leka med Tyra och Oliver typ varje dag, jag kan träffa katterna ofta, jag kanske skulle få större rum och vi skulle ha jättenära till havet... Är det mina ord, eller? :) Men, jag älskar vårt hus, Hovmantorp är lugnt och tryggt för barn (och illtråkigt för vuxna), det är mer avslappnat här uppe...i Skåne känns det som att yta och fasad är väldigt viktigt och allting ska vara på ett visst vis. Gräsmattan ska alltid vara nyklippt och häcken på ett sätt. Ordning och reda. Annorlunda är negativt. I Småland är det mer blandat och folk orkar inte bry sig på samma sätt. Vissa klipper gräset med nagelsax och andra slår det med lie.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0