Vi letar efter skatten

 
Idag är jag ledig med Emil. Jag är lite halvkrasslig och orkar inte hitta på så mycket så det blev pyssel vid köksbordet. Jag ritade en skattkarta och Emil fick färglägga. Sedan ville han ut och leta efter skatten och det orkade jag verkligen inte. Det blev en fantasivärld här hemma. Jag älskar när mina barn använder fantasin till att skapa alt möjligt och idag byggde vi broar och såg eldsprutande drakar :)
 
Med lykta, skattkarta och svärd gav vi oss ut på skattjakt. Först tog vi oss över havet med hajar.
 
Där mötte vi en eldsprutande drake som klarade väldigt många svärdhugg.
 
Vi närmar oss skatten..
 
Men först ett otäckt, livsfarligt, piggigt djur som vi måste döda innan vi kommer vidare,.
 
Vid regnbågens slut såg vi den plötsligt....skattkistan.
 
Fylld med guld. 
 
Nu bäddar vi ner oss i soffan och kollar på film tror jag. Igår såg vi Kalle och chokladfabriken. Vilken bra film!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0