Om det nu ändå inte ska vara någon snö...

Då kan vi väl lika bra ha det så här. 
 
 
Jag älskar alla årstider men har lite svårt för november och februari. Jag skulle inte vilja bo i värmen alltid eftersom jag vill se den vackra hösten, uppskatta första snön och känna hopp om ljusare tider när de första snödropparna dyker upp. Vår värld är helt magisk och i dessa tider gäller det att vara tacksam över allt som vi alltid har tagit för självklart. Jag slutar inte förundras över människors egoism. Häromdagen hörde jag på radion hur en man i Gävle beklagade sig över att gympasalen i skolan skulle användas för de asylsökande att sova i och han var sååå upprörd för var skulle nu barnen ha gympa?!? Eh, vänta nu här. Vi lägger barnens gympa i ena vågskålen och människors nödbehov. Det var ju inte så att de asysökande skulle ha gympasalen till att leka i. Det skulle bo där. Vi och dem. Det finns inget som skrämmer mig så som denna indelning av människor. Vi har byggt upp Sverige. Då får inte andra människor komma hit och rasera det. Om det var flyktingar från Finland eller Norge. Hade det fortfarande varit vi och dem eller är det för att de som kommer hit idag inte är precis som vi och det skrämmer? Jag vet inte men när Agnes och Emil frågar om det kan bli krig i Sverige (efter allt prat på nyheterna) svara jag att det hoppas jag inte men det kan hända överallt... 
 
Badbilderna är från vår tur till Legoland i somras. Vi bodde på en camping som hade pool och det uppskattades av barnen så klart. Vi hade flyt med vädret eftersom det var lite mulet när vi åkte till Legoland och strålande sol när vi var på campingen och badade. När vi var och badade så skojade vi till det lite med mamma. Lillebror hävdar att han är allergisk mot både äpple och mandel men han har inga problem med att äta marsipan. När vi låg vid poolen och drack varsin öl så skickade jag till mamma:
-Här kan jag åka fler gånger. Kan det vara mandel i slush? Danne tyckte det började sticka lite på läpparna.
Jag fick omedelbart svar från mamma:
- Vad är slush?
- Isdricka. Jag bara skojade...
- Skrämmer hicka på mig!!!!
 
Vi tyckte det var lite kul men det var inte så snällt skämt. Tur att inte mamma såg när han startade vattenrutschkanan med en skruvmejsel eftersom knappen gått sönder...
 
Idag är det fredag och Agnes ska på disco. Alma kommer hem till oss innan discot. Sötnosar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0