Halloween och kalas för Agnes

Vi firade Agnes den 31 oktober och då passade barnen på att gå ut och tigga godis. Det var Agnes, Emil, Tyra, Oliver, Isabelle och Elis. Massa barn och en massa fniss.
 
Hallen blev ett utklädningsrum. 
 
Isabelle såg jätteotäck ut.
Vi satt i uterummet och vi fick plats allihopa. Vilken tur att vi har vårt stora uterum.
 
Magnus hade gjort porterstek. Det gick hem. Vi får nog höja köttberäkningen till 350 g/person nästa gång. Alla utom jag och Emil är helt tokiga i kött. Emil föredrar mina vegetariska produkter. Efterrätt blev fruktsallad och glass. Det älskar Agnes.   
 
Jag hade bakat lite gravstenar och fingrar.
 
Kladdkakemuffins.
 
Spökmaränger.
 
 
Kusinerna har så roligt och leker så fint tillsammans.....suck.
 
 
Danne och Maria. De sov över och vi tog det ganska lugnt. De var lite snoriga och jag började känna mig dålig på kvällen. Det bröt ut sedan på söndagen och därefter var jag ju då sjuk i TVÅ veckor.
Farmor och Moppan.
Mormor och morfar.
 
 
Magnus och farfar.
 
Agnes älskar att stå i centrum och valde att öppna alla paketen efter maten. Många fina paket blev det. Kläder, smink, lampor, halloweengrejer, pengar och en massa annat.
 
Tyra hjälper till.
En nöjd tjej som börjar bli så himla stor. Barnen har helt snöat in på Minecraft och det är det som de spelar hela tiden. Det är i och för sig ett trevligt spel. 
 
Agnes kör mycket med "det är bara jag som inte har/får" nu. Alla andra har hål i öronen (det skulle hon fått i födelsedagspresent men hon var så jäkla otrevlig så vi flyttade fram det till efter jul. Alla andra har djur. Vi hade gärna haft katt men det funkar inte p g a allergier. Igår började hon tjata om topp (typ bh-topp)! En tjej i ettan hade retat henne för att hon inte hade det. Men ärligt. Varför köper föräldrar bh-toppar till sina sjuåringar?!? Ska de ha stringtrosor också eller? Varför så bråttom med allt? Kan de inte bara få vara barn och slåss med pinnar? De ska börja gå till skolan i förskoleklassen, ha bh i ettan och börja dricka sprit när de är tio år, eller? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0