Fem år idag...hipphipphurra!

Idag firar den här bloggen fem år. För mig som har ett uruselt minne är det en guldgruva och bloggen används ofta. Vad gjorde vi påsk det året, vad fick Agnes i födelsedags present då, när slutade Emil med napp osv. Det är inte alltid enkelt och det är inte alltid kul och jag är många gånger stressad över att jag måste skriva något på bloggen osv men nu i efterhand så känner jag att det är värt det. Dessutom är jag lite mer avslappnad till bloggen idag och ibland kommer det inlägg varje dag och ibland dröjer det några veckor. Så är det. Det har i alla fall blivit 1 040 inlägg och sedan finns ju även tillminagnes.blogg.se och sistochminst.blogg.se kvar även om de inte uppdateras längre. Så...hur såg det ut för fem år sedan då?
 
Emil krånglade. Han vägrade välling och flaska och ville bara ha mammas bröst.
 
Agnes var sjuk.
 
Agnes älskade att ligga i Emils säng och de busade tillsammans och hon var så försiktig med sin lillebror.
 
Redan då pratade och sjöng Agnes all vaken tid och hon var inte sen att tillrättavisa sin mamma. En dag satt hon och lekte med Emil och sjöng Imse vimse spindel för honom. Jag frågade då henne om hon ville ge Emil nappen varpå hon svarade:
- Nä, Emil är pigg och vaken...han är glad.
Ja, hon hade så rätt så. Varför skulle Emil ha nappen när han inte skrek? Hon kommer bli en bra mamma.
 
 
Åren gick och de växte och växte och till slut släppte Emil sin mammas bröst. De blir bara finare och finare men tiden går för fort och det finns inget gosigare än en liten bäbis. Fast de är ganska gosiga fortfarande. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0