En lång, skön helg.

 
Fredagen började med att Agnes fick följa med sin kompis Alma hem och äntligen fick träffa deras kattunge. Var hon nöjd eller? Sedan hämtade jag Agnes och Alma. För det nämligen disco för tjejerna på kvällen.
 
 
Isabelle kom också hem till oss. Först käkade vi pommes och chicken nuggets tillsammans och sedan målade jag deras naglar och de fixade sig. De verkade mest vilja spela minecraft men det förbjöd jag. Musik ska det vara! De vet inte om det än men tjejerna hade ju förfest...med hallonsoda i champagneglasen. Det är väldigt goa tjejer och himla kul att ha dem hemma. Fnissiga, spralliga och glada och väldigt fundersamma på det här med killarna och dansen. Det skulle nämligen vara KRAMDANS. Det hela hade gått bra men killarna hade inte velat dansa och när en kille väl hade frågat Agnes om de skulle dansa så tystnade musiken. 
 
På lördagen åkte Magnus och jobbade och jag drog fram lite färg och tavlor. Det målades. Agnes körde på abstrakt konst. Jag hade tänkt en dag i pyjamas men övertalades till bio.
 
Vi åkte in och såg Hotell Transylvania 2. Riktigt rolig. På kvällen hade vi mys och båda barnen somnade i soffan. Jag som trodde att jag också skulle ha mys och ensam hemma kväll somnade i soffan kort efter barnen. Men, jag tycker ju att det är ganska skönt att vakna tidigt så söndagen började med brasa, tända ljus och kaffe. Bästa starten på dagen. Barnen har *trumvirvel* nästan inte bråkat något på hela helgen. Det har varit en lång, skön helg och vi har bara myst. Agnes och Emil har haft en jättekoja på Emils rum hela helgen och i söndags serverade jag frukost till dem där inne. Det är mysigt att få skämma bort dem lite ibland. 
Så blev det då 1:a advent och vi tände första ljuset. Barnen var väl inte helt exalterade över detta utan har nedräkning till när de får öppna chokladkalendern. Jag köpte SVT och SR julkalender till dem och de bara tittade på den och undrade vad det var.
-Det är TV:s kalender!!
-Vad gör man med den?
-Man öppnar den när man ska titta på TV:s julkalender!
-Men...är där inget i den?!?
-Jooo, en massa bilder som handlar om TV-programmet. Jag köpte bara en så ni kan ju turas om att öppna.
-Men...där är ingen choklad eller så?
-Nej.
-Eeeh...okej...
Sedan tittade de ner i surfplattorna igen. Jag antar att det blir jag som får öppna luckorna i den kalendern.
 
Igår gjorde vi pepparkakor. Eller som jag då, åt pepparkaksdeg. Jag lovade pepparkaksbak i stället för att gå på en regnig julskyltning.Vi gjorde minipepparkakshus. Emil åt upp ena väggen innan vi hann sätta ihop den. Nu i efterhand så kanske vi skulle gått på julskyltningen i stället. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0