Astrid Lindgrens värld

 
På höstlovet överraskade vi barnen med Astrid Lindgrens värld. Det var mest en överraskning/födelsedagspresent till Agnes. På kvällen innan gjorde jag en massa mackor, fixade dricka, kex och frukt. På morgonen hade Agnes ett bryt och var sjukt otrevlig. Hon skulle ha tights och ingen vinterjacka på sig... Bestämde först att jag skulle åka själv med barnen och Magnus skulle stanna hemma med Agnes. Sedan tyckte jag att det var så jäkla tråkigt eftersom Magnus hade tagit ledigt för att åka med till ALV så vi åkte allihopa och har bestämt att det blir något straff som vi ska bestämma framöver. Det skulle gjorts för länge sedan men sedan blev jag sjuk och orken har inte varit där. Agnes är helt svajig i humöret och oftast får hon utbrott när vi har haft gäster och de har åkt hem, vi har varit iväg och kommer hem, hon har varit hos en kompis och kommer hem. Jag tror att hon håller igen och anstränger sig så när hon är med andra så när hon väl blir med bara oss så pyser det ut eller snarare exploderar ut. Då är hon riktigt jobbig. 
 
 
 
 
Oj vad vi slet med den där kärran :)
 
 
 
 
 
 
Astrid Lindgrens värld på höstlovet var en riktig höjdare. Det var bara Emil och Pippi och Rasmus på Luffen som uppträdde men som dagsutflykt var det helt lagom. Alla lekplatser och annat var öppet och barnen hade fullt upp.
 
 
 
 
 
 
 
Min absoluta favorit var prussiluskan. Emil var fortfarande lite rädd när vi kollade på Emil i Lönneberga. Han höll för öronen när han trodde att Emils pappa skulle börja skrika. Hit kan jag absolut tänka mig att åka nästa höstlov också. På kvällen körde vi hem till Kent och Gillan och fikade. Farmor och farfar var också där. Sedan körde vi hem genom den mörka skogen och kom hem trötta och nöjda. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0